روایت ناگفته‌هایی از خرمشهر و آبادان زمان جنگ در ۲ کتاب

مهر نوشت: پروین کاشانی‌زاده دو کتاب را که درباره وقایع رخ داده در دهه نخست انقلاب اسلامی در خرمشهر و آبادان است، آماده انتشار کرده و امیدوار است به زودی روانه بازار کتاب شود.

پروین کاشانی‌زاده، خاطره‌نگار و داستان‌نویس درباره اثر داستانی‌اش گفت: کتابی را درباره شهدای خرمشهر نوشته‌ام با عنوان «حجله‌های خونین خرمشهر»؛ نکته جالب درباره این کتاب آن است وضعیت خرمشهر را از زمان قبل از انقلاب تا زمان جنگ روایت می‌کند. به‌ویژه تاکیدی که این کتاب بر وقایع رخ داده در فاصله وقوع انقلاب تا شروع جنگ تحمیلی دارد، تقریبا برای نخستین بار است که در یک کتاب مطرح می‌شود و مردم اطلاع چندانی از آن ندارند.

به گفته کاشانی‌زاده همه کارهای ویراستاری و صفحه‌آرایی‌ «حجله‌های خونین خرمشهر» انجام شده و فقط بحث تامین مالی انتشارش مانده است.

این خاطره‌نگار و داستان‌نویس دفاع مقدس همچنین از تالیف کتاب دیگری با عنوان «نیمه تاریک خط مقدم» خبر داد و گفت: این در مورد حضور و فعالیت کارکنان شرکت نفت آبادان در برهه‌ای خاص از جنگ تحمیلی است.

وی توضیح داد: زمانی که جنگ می‌شود کارکنان شرکت نفت آبادان تصمیم می‌گیرند قطعات مهم شرکت نفت را از آبادان به ماهشهر منتقل کنند؛ آنها برای این کار نیازمند به ایجاد یک پل هستند که طی احداث آن، اتفاقات جالبی توسط بچه‌های شرکت نفت می‌افتد که متاسفانه هنوز در جایی منعکس نشده است و من سعی کردم آنها را در این کتاب مطرح کنم.

پروین کاشانی‌زاده اهل آبادان است و عموم آثاری که درباره جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نوشته مربوط به خاطرات مردمی است که در خوزستان مستقیما با جنگ درگیر بوده‌اند. دو کتاب تازه این نویسنده هم بر مبنای خاطرات و وقایعی نوشته شده است که در خرمشهر و آبادان رخ داده است.

۲۴۱۲۴۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =