تحریم‌های آمریکا مانع اصلی توسعه در کوبا

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه کوبا ضمن محکوم کردن سیاست‌های واشنگتن علیه هاوانا تصریح کرد، محاصره اقتصادی، مالی و تجاری آمریکا علیه کوبا که همچنان پس از گذشت ۶۰ سال ادامه دارد، مانع اصلی در مسیر توسعه این کشور است.

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، "برونو رودریگز" روز گذشته (شنبه) طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه  آمریکا در این راستا به تهدید و پیگرد قانونی قرار دادن شرکت های حامل سوخت، دولتها و شرکت های بیمه متوسل شده، افزود: آمریکا طی ماه‌های گذشته تدابیر جنایتکارانه و غیرمتعارفی را برای ممانعت از تامین سوخت در کوبا به اجرا درآورده است.

وی تصریح کرد: به دلیل این سیاست های آمریکا، با مشکلات جدی در تامین سوخت برای فعالیت های روزانه مواجه و مجبور شدیم تدابیر اضطراری موقتی را اجرایی کنیم.

برونو رودریگز با بیان اینکه طی سال گذشته دولت ترامپ سیاست های خصمانه علیه هاوانا را تشدید کرده، افزود: کاخ سفید در سال گذشته موانع بیشتری را در مسیر تجارت خارجی کوبا قرار داد. حتی در بازدید شهروندان کوبایی در آمریکا با خانواده های خود در داخل کوبا محدودیت هایی را ایجاد کرد.

 رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا تاکید کرد که محاصره اقتصادی، مالی و تجاری آمریکا علیه کوبا که همچنان پس از گذشت ۶۰ سال ادامه دارد، مانع اصلی در مسیر توسعه کوبا به شمار می رود.

رودریگز گفت: دولت ترامپ همکاری کوبا با ونزوئلا و عدم تمایل هاوانا برای کمک به سرنگونی دولت «نیکلاس مادورو» را بهانه ای برای تشدید فشارها قرار داده است.

وی همچنین در این سخنرانی ضمن تاکید دوباره بر حمایت کشور کوبا از ونزوئلا در برابر آمریکا گفت: اقدامات آمریکا خطر جدی برای صلح و منیت منطقه محسوب می شود.

رودریگز از جامعه جهانی خواست اقداماتی برای پایان دادن به این سیاست های یکجانبه واشنگتن علیه کشورهایی همچون کوبا و ونزوئلا انجام دهد.

وزیر خارجه کوبا چند روز پیش نیز ضمن انتقاد از سخنرانی «دونالد ترامپ» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا تلاش می کند توجه جامعه جهانی و جامعه این کشور را از مشکلات فراوان داخلی منحرف کند.

رودریگز خاطر نشان کرد که سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان متحد مملو از تهمت و محتوای بی ارزش بود.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1305022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =