۰ نفر
۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۸

جلد نخست «قرآن در غزلیات سعدی» به قلم محمدرضا سهرابی‌نژاد با بررسی 50 غزل سعدی برای نشر به خانه کتاب سپرده شد.

محمدرضا سهرابی‌نژاد در رابطه با این اثر به ایکنا گفت: جلد نخست این اثر به اتمام رسیده که برای چاپ به خانه کتاب سپرده شده، ولی زمان انتشار آن هنوز مشخص نیست.

 

وی ادامه داد: در این جلد 50 غزل از غزلیات سعدی مورد بررسی قرار گرفته که در آن آیات و اشارات قرآنی بیان شده است. ابتدا سروده‌ها ذکر شده‌اند و بعد از آن آیاتی که الهام‌بخش شاعر بوده‌اند، ذکر شده است. ترجمه آیات نیز در ذیل آن‌ها بیان شده است. در برخی از این ابیات به قصص قرآنی هم اشاره شده که در این جلد به آن‌ها نیز اشاره کرده‌ام.

 

وی در رابطه با جلد دیگر این اثر گفت: جلد دیگر این مجموعه نیز ادامه جلد نخست است و به همین تعداد از اشعار می‌پردازد. البته تا زمانی که جلد نخست آن منتشر نشده به جلد دوم آن نمی‌پردازم.

 

«از صاعقه تا باران»، «رباعی دیروز»، «رباعیات طنز 3» کتابی است که سهرابی‌نژاد در دست انتشار دارد. پیش از این وی «بر شانه‌های رود»، «دریاها شناورند» را از سوی انتشارات خورشید باران و با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس منتشر کرده بود. وی همچنین در نخستین کنگره شعر دفاع ‌مقدس شهر تهران به عنوان شاعر پیشکسوت این حوزه مورد تقدیر قرار گرفت.


60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =