همکاری موفق چین و آمریکا در خلق موجودی خیالی

انیمیشنی که حاصل همکاری چین و آمریکا است در دورانی که رقابت تجاری این دو قدرت اقتصادی برتر جهان بالا گرفته، پیشتاز گیشه سینما شد.

فرزاد مظفری: موجودی افسانه‌ای از دنیای برف و سرما نبض گیشه سینما را در دست گرفته است. «غول برفی» محصول مشترک چین و آمریکا است که با بودجه ۷۵ میلیون دلاری در استودیوی دریم‌ورکز ساخته شد و در سه روز نخست اکران در حدود ۲۱ میلیون دلار فروش داشت.

در «غول برفی» ماجراجویی کودکانی را تماشا می‌کنیم که از شانگهای در جنوب چین سفری ۲۰۰۰ کیلومتری را به سوی کوهستان‌های سرد و برفی هیمالیا آغاز می‌کنند تا موجود خیالی داستان که نامش را «اورست» گذاشته‌اند، به خانه‌ برسانند. شخصیت شرور ماجرا هم مثل همیشه مرد طماعی است که دنبال اسارت «غول برفی»‌ مهربان داستان است.

مشهورترین صداپیشه‌ «غول برفی» سارا پالسون است اما نقش‌های اصلی داستان را بازیگران کمتر شناخته‌شده‌ای مثل کلویی بنت به عهده دارند.

«غول برفی» که هنوز در چین اکران نشده،‌ نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو روی پرده رفت و از فیلم‌های محبوب منتقدان سینمایی شد. تماشاگران هم در نظرسنجی‌های پس از نمایش نمره‌های بالایی به فیلم داده‌اند.

روزهای تلخ جودی گارلند روی پرده سینما

وقتی صحبت از بزرگترین بازار سینمای جهان باشد، ۴۶۱ پرده سینما یعنی اکرانی محدود. فیلم «جودی» که روایتی از زندگی جودی گارلند مشهور است، در این اکران محدود به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های گیشه تبدیل شد و از بلیت‌فروشی ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار نصیب برد.

«جودی» به کارگردانی روپرت گولد، پرده آخر زندگی جودی گارلند را به تصویر می‌کشد. پرده آخر زندگی گارلند زمانی است که ستاره «جادوگر شهر اُز» زیر بار اعتیادی ویرانگر و مشکلات مالی، درمانده شده بود.

در این روایت تلخ رنه زلوگر چنان در نقش جودی گارلند خوب و تاثیرگذار ظاهر شده است که از همین الان زمزمه‌های اسکار گرفتنش به گوش می‌رسد.

در انتظار بازگشت «جوکر»

یکی از اخبار مهم گیشه این هفته درباره فیلمی است که هنوز اکران نشده است. «جوکر» که در ونیز نگاه‌ها را به خود خیره کرد از هفته دیگر روی پرده سینما می‌رود. گمانه‌زنی درباره فروش افتتاحیه «جوکر» در رسانه‌ها داغ است.

پیش‌بینی می‌شود که «جوکر» با بازی واکین فینیکس در سه روز نخست اکران بیش از ۸۰ میلیون دلار فروش داشته باشد و پس از چند هفته به گیشه رونقی دوباره ببخشد.

البته همزمان نگرانی‌های بسیاری درباره اکران فیلم وجود دارد. «جوکر» شخصیتی است که می‌تواند الهام‌بخش خشونت‌های کوری مثل تیراندازی آورورا شود که سال ۲۰۱۲ هنگام اکران «بتمن: شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» جان ۱۲ نفر را گرفت.

بازنده‌های بزرگ هفته

نگاهی به جدول پرفروش‌های هفته پیش نشان می‌دهد که دو فیلم «به سوی ستارگان» و «رمبو: آخرین خون» به نسبت‌ دیگر فیلم‌هایی که دو هفته از اکرانشان می‌گذرد افت فروش بیشتری را تجربه کرده‌اند.

«به سوی ستارگان» با بازی برد پیت در حالی به فروش ۱۰ میلیون دلاری قناعت کرد که هفته پیش از آن حدود ۲۰ میلیون دلار فروش داشت. افت ۵۰ درصد مخاطبان فیلم سبب شد که «به سوی ستارگان» حتی از فیلم‌هایی مثل «تیغ‌زن‌ها» و «آن» هم عقب بیافتد. البته فیلم جدید برد پیت در گیشه بین‌الملل اوضاع بهتری داشت که احتمالا با ورود فیلم‌های تازه آن‌هم ادامه‌دار نخواهد شد.

اوضاع برای «رمبو» از این هم بدتر بود. فیلم جدید سیلوستر استالونه که پایان‌بخش مجموعه «رمبو» هم محسوب می‌شود، با فروش کم رمق و گیشه ۸ میلیون دلاری هفته را به پایان رساند.

نام فیلم

فروش هفتگی (میلیون دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه فیلم(میلیون دلار)

غول برفی

Abominable

۲۰.۹

۲۰.۹

۷۵

دانتون ابی

Downton Abbey

۱۴.۵

۵۸.۵

-

تیغ‌زن‌ها

Hustlers

۱۱.۵

۸۰.۶

۲۰

آن: فصل دو

IT: Chapter Two

۱۰.۴

۱۹۳.۹

۹۰

به سوی ستارگان

Ad Astra

۱۰.۱

۳۵.۵

۸۰

رمبو: آخرین خون

Rambo: Last Blood

۸.۶

۳۳.۲

۵۰

جودی

Judy

۳.۱

۳.۱

-

پسرهای خوب

Good Boys

۲

۸۰.۴

۲۰

شیرشاه

The Lion King

۱.۶

۵۴۰

۲۶۰

انجل سقوط کرده‌ است

Angel Has Fallen

۱.۵

۶۷.۲

۴۰

جدول فروش گیشه سینمای آمریکای شمالی

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1305429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =