۱ نفر
۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
در ستایش نام و یاد شهدا

نشان شهدای والامقام، علاوه بر تابلوی خیابان ها و کوچه ها، باید روی قلب های ما حک شود، چرا که شهدا در حکم چراغ راه ما برای ادامه مسیر عزت و سربلندی هستند.

اگرچه اقدام ناشایست اخیر در مخدوش کردن نام شهدا در تابلوی برخی از کوچه های خیابان پانزده خرداد قم، همانگونه که از سوی شهرداری قم اعلام شد، توسط عده ای ناشناس صورت گرفته است، اما خوب است که به این بهانه، یاد و نامی از شهدای والامقامی کنیم که امنیت و آسایش مردم شریف ایران و اقتدار نظام جمهوری اسلامی، مرهون خون پاک ایشان است.

نشان شهدای والامقام، علاوه بر تابلوی خیابان ها و کوچه ها، باید روی قلب های ما حک شود، چرا که شهدا در حکم چراغ راه ما برای ادامه مسیر عزت و سربلندی هستند؛ و اصولا نام شهدا که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت ایشان استوار است، حذف شدنی نیست.

شورای اسلامی شهر قم نیز همواره احترام به شهدای والا مقام را تکلیف شرعی و اخلاقی خود می داند، و در حال حاضر هر کوچه یا خیابان بی نامی که خانواده یا بستگان یک شهید در آن ساکن باشند و از شورای اسلامی شهر درخواست کنند، در اولین جلسه بنام آن شهید مورد نظر نامگذاری می شود.

ما باید بدانیم امنیت و آسایش مردم شریف ایران و استقلال و امنیت نظام جمهوری اسلامی، حاصل خون شهدایی است با اخلاص و از خودگذشتگی، به همه ما درس شهامت و شجاعت دادند.

اگر امروز می بینیم که میلیون ها انسان در ایام اربعین در امنیت کامل در مسیر پیاده روی کربلای معلی شرکت می کنند، همه و همه حاصل خون شهدایی است که روزی رفاه و آرامش خود را فدا کردند تا امروز ما در امنیت و آسایش زندگی کرده و در مسیر تعظیم شعائر اسلامی و مذهبی انجام وظیفه کنیم.

نباید فراموش کنیم شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و همین طور شهدای مدافع حرم و همین طور مادران عزیز و پدران عزیز شهدا، با صبر و استقامت و ازخودگذشتگی خود، مایه رفاه و امنیت امروز ما شدند.

* عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1305445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =