26بهمن به یکی از روزهای تاریخی در جلسات علنی مجلس هشتم تبدیل شد.

محمود عزیزی: روزی که برای نخستین بار جمعی زیادی از نمایندگان شعارهایی بر علیه موسوی، کروبی و خاتمی سر دادند. شعارهایی که  واکنش به برخی رخ دادهای 25 بهمن در تهران بود. نطق ابتدای صبح رئیس مجلس که وی در آن هدف تجمعات و راهپیمایی 25 بهمن را شبیه سازی با بحران در نظام‌های دیکتاتوری و وابسته آمریکا دانست آغازی بود که شعارهای نمایندگان فضای مجلس را پر کرد.

شعارهایی که در ادامه از مرگ بر آمریکا و اسرائیل به مرگ بر موسوی و خاتمی و کروبی تغییر کرد. بیاینه فراکسیون انقلاب اسلامی و اقتدار ملی در کنار حضور چهره های معمولا غایب اصولگرا مثل فدایی در میان خبرنگاران نشان داد، موضع گیری در این باره اگر چه آغازش مجلس خواهد بود اما معلوم نیست نقطه پایانیش به کجا منتهی می شود.

اما این تنها حاشیه های روز سه شنبه راهروهای بهارستان نبود. تلاش خبرنگاران صدا و سیما برای گفت وگو با نمایندگان اصلاح طلب درباره حوادث 25 بهمن تهران با اعتراض برخی نمایندگان اصلاح طلب مواجه شد. ماجرا از آنجا آغاز شد که وقتی علیخانی در اظهاراتش حوادث 25 بهمن در تهران را محکوم کرد، در ادامه خبرنگار سیما از او سوالی درباره انتشار بیاینه توسط موسوی و کروبی کرد که این سوال با ناراحتی علیخانی مواجه شد و او خطاب به خبرنگار گفت: «من حرفهای خودم را زدم»

در ادامه سماجت خبرنگار سیما برای گرفتن اظهار نظری از انصاری دیگر عضو فراکسیون اقلیت  با واکنش وی روبرو شد به گونه ای که جر و بحث این دو در نهایت منجر به آن شد که انصاری برای پاک کردن تصاویر گرفته شده از خود اصرار کند و این موضوع منجر به مداخله کوهکن عضو هیات رئیسه مجلس برای خاتمه یافتن این مشاجره شد.

در ادامه دیدگاه 23 نماینده مجلس درباره اهداف رویدادهای روز 25 بهمن در تهران را که در گفت و گو با خبرآنلاین مطرح شد بخوانید: 

نام

کمیسیون

اظهار نظر

غلامعلی حدادعادل

فرهنگی/ اکثریت

در مقابل فضای سنگین قیام مردم مصر و تونس علیه استکبارعده ای قصد داشتند یک فضا سازی دیگری کنند و اذهان را به سمت و سوی دیگری متوجه کنند و حرکت مردمی در تونس و مصر را  با یک معنای دیگری تفسیر کنند.

حسین فدایی

اصل نود/ اکثریت

بعد از بیداری اسلامی، آنها قصد داشتند با جمع کردن برخی از مردم افکار عمومی را نسبت به توانمندی های جمهوری اسلامی به انحراف بکشانند و به اصطلاح خودشان پروژه برد - برد را  تعریف کردند که از این طریق حرکت ملتهای مسلمان را  تحت الشعا ع قرار دهند.

قدرت الله علیخانی

حقوقی/ اقلیت

 امیدوارم در این مسائل دولت پاسخگوی مشکلات جامعه باشد چون ممکن است همه افرادی که در تجمع دیروز بودند ضد انقلاب نباشند و مشکلات اقتصادی داشته باشند، منتها ما شعارهایی را که نسبت به ولایت داده شد را محکوم می کنیم و امیدواریم تکرار نشود چرا که قداست رهبری چه در حال چه در آینده باید حفظ شود.

غلامرضا مصباحی مقدم

اقتصادی/ اکثریت

 از اول انقلاب گروه هایی بودند که با اصل نظام سر سازگای نداشتند و اینها از فرصت تجمعات استفاده کردند. مخالفان داخلی، شیاطین خارجی و کسانی که در این عرصه ابراز وجود کردند از کسانی نیستند که در انتخابات شرکت کرده باشند. اینها با اصل نظام مشکل دارند.

حسین نجابت

انرژی/اکثریت

حوادث تهران با انگیزه براندازی نظام جمهوری اسلامی انجام شد و این دو نفر که بیانیه می دهند ایادی دسته دوم غرب هستند.

حسن کامران

امنیت ملی/ اکثریت

انقلاب 32 سال است که گاه و بی گاه این حرکت ها را دیده است. برخی هم تصور می کردند با حرکات بچگانه می توانند به نظام آسیب بزنند و گاه خواب می دیدند که نظام را 6 ماهه ساقط کنند. امسال هم همه دیدند حضور مردم در 22 بهمن انبوده تر از قبل بود. اتفاقات خاورمیانه موجب می شود اینها از این حرکات عصبانی شوند و دیروز قصد داشتند اربابانشان را کمی دلگرم کنند.

جلال یحیی زاده

فرهنگی/ اکثریت

حوادث رخ داده از سر عصبانیت آمریکا و دشمنان ایران اسلامی از تحولات منطقه و الگوگیری کشورهای خاورمیانه از انقلاب اسلامی ایران بود.

محمد تقی رهبر

حقوقی/ اکثریت

کسانی که افراد را به این تجمعات فرا خواندند خیانت کارتر از افرادی اند که در تجمعات علیه مردم شرکت کردند. اینها بعد از شکست آمریکا در قضیه مصرخواستند یک تسلی به آنها بدهند. حرکت اینها جز وزوز مگس ارزشی ندارد. اینها حتی ارزش گلوله سربی را ندارند ولی دستگاه قضایی باید به وظیه خود عمل کند. عدم محاکمه سران فتنه تضییع حق ملت است البته دستگاه قضایی تا امروز مصلحت را در محاکمه نکردن اینها می دانست اما امروز دیگر جای مماشات نیست.

انوشیروان محسنی بندپی

بهداشت/ اقلیت

من در این زمینه مصاحبه کردم.

سید علی بزرگواری

کشاورزی/ اکثریت

بعد از تحولات مصر در خاورمیانه آمریکا و صهیونیزم منافع خود را از دست رفته می دیدند لذا از تمام ابزار وعوامل خود استفاده کردند. تجمعات غیر قانونی در تهران در برابر 22 بهمن مردم بود.

سید رضا اکرمی

فرهنگی/ اکثریت

 کار دیروز محکوم است. ظاهراعده ای بنا ندارد با مردم همراه شوند و خود را تافته جدا بافته می دانند.

حسین گروسی

صنایع/ اکثریت

تجمع دیروز به بهانه حمایت از مصر بود اما هیچ شعاری در حمایت از مصر در این تجمعات داده نشد و این تنها پوششی برای  تجمعات غیر قانونی و ایجاد آشوب و بی نظمی یک جریان شکست خورده بود.

موسی قربانی

حقوقی/ اکثریت

 آنها دنبال این بودند که نوکری خودشان را نشان دهند. آمریکا هم برای این کار آنها هورا کشید. با این اقدام، آنها تیر خلاص را به  خودشان زدند.

علی رضا منادی

برنامه / اکثریت

ریشه تجمعات دیروز تهران در داخل کشور نیست و القائات کسانی است که دعوت به راهپیمایی می کنند که سوابقی بعد از انتخابات داشته اند.

کاظم موسوی

آموزش/ اکثریت

 اینهایی که دیروز تجمع کردند هدفی نداشتند. راهی را که می خواهند بروند گم کردند. باید اینها را دعا کنیم.

کاظم دلخوش

اقتصادی/ اکثریت

اینهایی که بیانیه می دهند و درتجمعات غیر قانونی شرکت می کنند، در نظام نیستند. اگر کسی دلسوز کشور باشد به خوبی میداند که حضور در این عرصه ها مشکلی را حل نمی کند و مردم متضرر می شوند. زبان طرح مشکلات این شیوه نیست.

علی مطهری(شبستر)

صنایع/ اکثریت

مسائل روشن است بعد از 22 بهمن توجیهی برای این حرکات نبود. اگر آقایان می خواستند از انقلاب مصر و تونس حمایت کنند می توانستند به مردم در 22 بهمن بپیوندند. باید به هوش بیایند این قدر آلت دست بیگانه نشوند و به قانون تن دهند.

سید مصطفی ذوالقدر

اقتصادی/ اکثریت

 تجمعات دیروز کار بدی بوده است.

عبدالله کعبی

انرژی/ اکثریت

ما نباید وحدت ملی را خدشه دار کنیم. هر سوء استفاده ای که به  خشنودی آمریکا و رژیم صهیونیستی منجر شود باید ما را بیدار کند.

فرهاد تجری

حقوقی/ اقلیت

اغتشاشاتی دیروز با هدف به چالش کشاندن هوشیاری برآمده از عزت مسلمانان منطقه ترتیب داده شده بود

سید حسین نقوی حسینی

امنیت ملی/اکثریت

اینها قصد داشتند فضای کشور را مثل انقلاب های تونس و مصر بحرانی کنند و آن را علیه نظام جهت بدهند در حالی که رویدادهای این دو کشور عربی متاثر از روح انقلاب اسلامی است.

طیبه صفایی

آموزش/ اکثریت

در حالیکه جهان اسلام در پیروی از انقلاب اسلامی ایران بیداری اش را نشان می دهد سران فتنه با تبعیت از آمریکا و اسرائیل به دنبال خوش خدمتی به اربابانشان بودند.

سید موسی غضنفر آبادی

حقوقی/ اکثریت

سران فتنه خروش یکپارچه و تاریخی ملت را در 22 بهمن امسال تاب نیاوردند، لذا فتنه جدیدی را طراحی کردند.

 

 

 

 

 

 

/3028 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
    1 0
    نمايندگان محترم يه كمي هم به فكر بوجه سال 90باشند بدنيست عجب كشوري داريم
  • بدون نام US ۱۷:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
    1 0
    بهتر بود مینوشتید نمایندگان دولت
  • حسین IT ۲۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
    0 0
    بابا شما نماینده یک ملت هستید انصافا جای تاسف دارد من عاشق ولایتم و عاشق سرزمینم ولی امروز بسیار متاسف شدم که از تریبون مجلس اینهارو شنیدم
  • احمد IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
    1 0
    در جواب آنهايي كه گفتند مرگ، بايد بگويم زنده باد خاتمي
  • بدون نام GB ۱۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
    1 0
    خبر آنلاين مزدور جرات نداري نظرات رو بذاري نه؟؟؟؟