۸۰ هزار و ۸۳۷ عنوان کتاب در نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان عرضه می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ۸۰ هزار و ۸۳۷ عنوان کتاب در نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب استان عرضه می شود که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان را کتاب های کُردی تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال قلعه شاخانی اظهار داشت: جای بسی خوشحالی است که علی رغم تمام مسائل و مشکلات اقتصادی برای سومین بار طی ۲ سال شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه مهرماه زمان طلایی برای برپایی نمایشگاه کتاب به شمار می رود، اضافه کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی و شروع به کار مدارس و دانشگاه ها، برگزاری نمایشگاه کتاب هم شور و جنب و جوش و جریان سازی فرهنگی خاصی را در جامعه ایجاد می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کمک فعالان فرهنگی و اهالی رسانه یاریگر بازتاب اخبار مربوط به نمایشگاه و تحقق جریان سازی فرهنگی مدنظر است.

قلعه شاخانی خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز محلی در شان نمایشگاه های فرهنگی و کتاب در استان نداریم ولی با تمام محدودیت های زیرساختی این حوزه و با وجود فضای محدود و امکاناتی حداقلی که شرایط کار را سخت می کند، اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب در راستای پاسخگویی به مطالبه مردم می کنیم.

وی افزود: از تمام شهروندانی که به نمایشگاه مراجعه می کنند به دلیل نامناسب بودن فضا به ویژه در ارتباط با تردد آنها پیشاپیش صممیانه عذرخواهی می کنیم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: آنچه برای ما مایه دلگرمی است میزان استقبالی است که مردم استان از نمایشگاه کتاب می کنند که همین مورد هم موجب ترغیب تعداد زیادی از ناشران کشور برای حضور در این نمایشگاه شد.

قلعه شاخانی یادآور شد: دانش و سواد مطالعاتی مخاطبان نمایشگاه کتاب کردستان  و میزان فروش انتشارات حاضر در نمایشگاه استان همواره در سطح کشور زبانزد است.

وی بیان کرد: نمایشگاه محلی برای گفتگوی فرهنگی و برقراری ارتباط بین تمام عوامل دخیل در حوزه کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه بخشی از یارانه خرید کتاب از محل اعتبارات استانی و قسمتی توسط وزارت ارشاد تامین می‌شود، تاکید کرد: امسال میزان یارانه خرید کتاب به اندازه فروش سال گذشته در نظر گرفته شده است و در صورت افزایش استقبال مردم هم این سهم بیشتر می‌شود.

قلعه شاخانی اضافه کرد: سالار عثمان قائم مقام وزیر روشنبیری اقلیم کردستان عراق به همراه هیئتی از مهمان‌های خارجی، معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و مصطفی ملکیان فیلسوف و روشنفکر ایرانی هم از مهمان‌های ویژه نهمین دوره نمایشگاه کتاب استان هستند.

وی یادآور شد: ۶ روز برگزاری نمایشگاه محوربندی شده و هر محور از جمله ادبیات، زبان‌شناسی کودک و نوجوان با نام یکی از مفاخر آن حوزه نامگذاری شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: ۸۰ هزار و ۸۳۷ عنوان کتاب در نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب استان عرضه می شود که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان را کتاب های کُردی تشکیل می دهد.

46

وی در پایان افزود: نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان از ۱۰ مهر  در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان در سنندج کار خود را آغاز می‌کند و تا ۱۵ این ماه صبح‌ها از ساغت ۹ تا ۱۲:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰ پذیرای بازدید مردم است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1305698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =