رشدهای نجومی در بورس؛ سهم خودرویی‌ها و مخابرات پیشتاز سوددهی شد

ایسنا نوشت: امروز در بورس و فرابورس ایران در مجموع ۲۱۵ سهم با رشد قیمت و ۳۲۸ سهم با افت قیمت روبرو شدند. شاخص کل نیز توانست ۱۳۹۸ واحد رشد کند و برای اولین بار وارد کانال ۳۲۶ هزار واحدی شود.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس و اوراق بهادار تهران ۱۳۹۸ واحد رشد کرد و به رقم ۳۲۶ هزار و ۱۰۴ واحدی رسید. شاخص آزاد هم وزن نیز هم راستا با شاخص کل افزایش یافت و رقم ۹۶ هزار و ۸۳۸ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۱۳۱ واحد افزایش تا رقم ۳۷۷ هزار و ۷۹۱ رشد کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۳۹۲ و ۵۶۴۲ واحد رشد کردند.

ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید سه نمادی بودند که بیش از دیگران سعی کردند جلوی رشد شاخص‌های بازار را بگیرند؛ بطوریکه هر کدام به ترتیب ۳۴۵، ۳۰۲ و ۱۶۱ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

در طرف مقابل مخابرات ایران، سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین و شرکت ارتباطات سیار ایران هر کدام به ترتیب ۳۲۵، ۲۴۰ و ۲۱۸ واحد تاثیر افزایش روی شاخص‌های بازار داشتند.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات تعداد معاملات به ۷۹ هزار و ۴۹۴ دفعه رسید و حجم معاملات به حدود ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید؛ به طوریکه این گروه با ارزش معاملات ۳۴۴ میلیارد تومان بیشترین ارزش را از آن خود کرد.

خودرویی‌ها عمدتا با رشد قیمت مواجه شدند، به عنوان مثال سایپا با حدود سه درصد و ایران خودرو با بیش از چهار درصد رشد مواجه بود. پارس خودرو، صنایع ریخته گری ایران و رینگ سازی مشهد از جمله نمادهایی بودند که بیش از چهار درصد رشد کردند اما در طرف مقابل ریخته گری تراکتورسازی ایران و آهنگری تراکتورسازی ایران بیش از سه درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری به عنوان دومین گروه با ارزش بالای معاملات بودند، بطوریکه ۳.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۱۶ میلیارد تومان را مورد داد و ستد قرار دادند.

در این گروه بانک تجارت و بانک صادرات بیش از سه درصد رشد قیمت را تجربه کردند و بانک اقتصاد نوین، بانک پاسارگاد و بانک دی شاهد افت قیمت بودند.

گروه محصولات شیمیایی، مواد دارویی و فلزات اساسی به ترتیب سه گروه دیگری بودند که بیشترین ارزش معاملات را تجربه کردند. در گروه فلزات اساسی بیشتر سهم‌ها روند کاهش قیمت را داشتند.

امروز در بورس تهران ۱۲۵ سهم با رشد قیمت و ۲۲۶ سهم با افت روبرو شدند. در فرابورس ایران نیز تعداد نمادهای مثبت به ۹۰ و تعداد نمادهای منفی به ۱۰۲ رسید.

ارزش معاملات بورس تهران در مجموعه به رقم ۳۳۶۴ میلیارد تومان رسید که ناشی از معامله بیش از ۸.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز با حدود شش واحد افت روبرو شد و به رقم ۴۲۹۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۲۹۷ میلیارد تومان رسید و حجم آن عدد ۲.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

۲۲۶۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1305903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =