نظر ترکیه درباره همکاری خودرویی با ایران چیست؟

محمدرضا نجفی منش گفت: ما مذاکرات متعددی با فعالان صنعت خودروسازی در ترکیه داشتیم و اتفاقا ترک ها نیز از همکاری با ایران استقبال می‌کنند.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی و کارشناس حوزه خودرو با اشاره به اشتراکات منطقه‌ای و سیاسی گفت: ما حتی فراتر از این به موضوع همکاری منطقه‌ای نگاه می کنیم، به عنوان مثال پیشنهادی در خصوص همکاری ایران، ترکیه و روسیه در صنعت خودروسازی را ارائه کردیم و در صورت انعقاد چنین قراردادی می توان خودرویی برای بازاری با جمعیتی نزدیک به ۸۰۰ میلیون نفر تولید کرد. 

وی در توضیح این مطلب افزود: در حقیقت خودروسازان ایرانی، ترکیه‌ای و روسی هر کدام قابلیت‌ها و پتانسیل‌هایی دارند که در این همکاری مشترک این قابلیت‌ها متبلور می‌شود و با تولید قطعه در همین سه کشور، می توان خودرویی با استاندارد بالا برای بازار جهانی ارائه داد.

نجفی منش

 وی گفت: هم ایران و هم ترکیه به نوعی با تحریم‌های آمریکا روبرو هستیم و همسایگی دو کشور خود عامل مهمی برای نزدیکی‌های اقتصادی است، در عین حال که در این زمینه روسیه نیز با همین سیاست تحریمی آمریکا روبروست.

 وی با تاکید بر اینکه همکاری های مشترک خصوصا در عرصه خودروسازی میان ایران و ترکیه امکان اجرایی شدن دارد، در پاسخ به این سئوال که آیا مذاکرات مستقیمی با روسیه برای همکاری مشترک صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: مذاکره مستقیمی نداشته ایم اما پتانسیل‌ها در این حوزه بررسی شده است.

 وی با اشاره به اینکه خودروسازان ترکیه مونتاژ کار هستند، گفت: البته ترکیه در حوزه قطعه سازی حرف فراوانی دارد در عین حال که این کشور در صدد است به زودی برند ملی خود را به بازار ارائه دهد.

 مشروح گزارش خبرآنلاین درباره همکاری خودرویی ایران با دیگر کشورها را اینجا بخوانید. 

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1306268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =