منابع موجود برای رشد حوزه پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد مطلوب است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه پژوهش استان در سال جاری منابع نسبتا خوبی در بودجه های جاری و عمرانی لحاظ شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از یاسوج، حسین کلانتری در نشست کارگروه آموزش، پژوهش و نوآوری استان افزود: باید در استان، کارهای پژوهشی متناسب با قابلیتها، ظرفیتها و نیازها باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان و استارت آپ ها باید در این راستا مورد توجه قرار بگیرند، گفت: محورهای پژوهشی استان در سال جاری ۹ محور است.

استاندار اولویت های پژوهشی استان را ۲۶ مورد عنوان کرد و گفت: ملاحظات امنیتی دفاعی در توسعه، امور سلامت و رفاه اجتماعی، اقتصاد دانش بنیان، استارت آپ ها، نظام درآمد هزینه، کسب و کارهای نوین، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست و توسعه پایدار، آمایش سرزمینی و سکونت گاهی و توسعه گردشگری از مهمترین اولویتهای پژوهشی است.

کلانتری افزود: در کارگروههای چهارگانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان این محورها با کار کارشناسی و تخصصی تعیین و ارائه شده است.

وی اظهار داشت: محورها و اولویتهای استان باید با توجه به مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کنیم انتخاب شود.

کلانتری تصریح کرد: این استان از ظرفیتها و پتانسیلهای خوبی برخوردار است و در راستای پژوهش باید اظهارنظرها فنی و کارشناسی شده بوده و در مسیر تخصصی شدن برنامه ها و فعالیتهای پژوهشی گام برداریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1306558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =