طرح جامعه ایمن در ۱۰ شهر کشور در حال اجرا است

ایرنا نوشت: رئیس مرکز بین‌المللی حمایت از جوامع ایمن در ایران گفت: طرح پیوستن به جامعه ایمن در ۳۰ شهر کشور آغاز شده و در ۱۰ شهر از جمله ۳ شهر آذربایجان‌شرقی در حال اجرا است.

همایون صادقی روز پنجشنبه در جلسه تخصصی «شهر سالم و ایمن» در مراغه اظهار داشت: در حال حاضر طرح شهر سالم و ایمن در شهرهای مراغه، جلفا و سهند آذربایجان شرقی در حال اجرا است و مقدمات اجرای این طرح در مراغه با داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های بالا آغاز شده است.
وی گفت : در طرح شهر های ایمن و سالم، زیرساخت های شهری متناسب با افزایش ایمنی شهروندان و افزایش سلامت آنها برنامه ریزی و اجرا می شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه افزود: کمیته‌های تخصصی تشکیل شده در دبیرخانه این طرح شامل کمیته کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کاهش حوادث و سوانح ترافیکی، مدارس سالم و ایمن،  توسعه سلامت و سبک زندگی سالم، فضای شهری سالم و ایمن و دانشگاه‌های سالم و ایمن می‌باشد.
حمید شکری افزود: این برنامه در برخی از شهرستان‌های کشور فقط در یک حوزه آن هم در حوزه شهر ایمن در حال اجراست که خوشبختانه در مراغه از ابتدای بهمن ماه سال گذشته هم با عنوان شهر سالم و هم شهر ایمن به صورت عملی اجرا می‌شود.
وی به اقدامات اصلی انجام گرفته در طول این مدت در مراغه اشاره کرد و گفت: ارزیابی ایمنی مدارس، تامین نیروی مراقب سالم از طریق کارآموزی دانشجویان، مصوبه ستاد بحران شهرستان در راستای ایمنی مدارس، طراحی چک لیست و فرآیند اعطای لوح رستوران دوستدار سلامت، برگزاری همایش ارتقای آگاهی اولیا و مربیان برای مقابله با کودک آزاری از مهمترین این اقدامات است.
وی ادامه داد: برگزاری همایش هفته سلامت روان، پویش رفتار سالم - شهر سالم، تشیل باشگاه مدرسان روانشناسی، طرح توانمدسازی اقتصادی اجتماعی در ۲ محله حاشیه نشین شهر و اشتغالزایی در سطح کانون سلامت محله پهرآباد از دیگر اقدامات انجام گرفته است.
شکری به اهمیت این برنامه در سطح جهانی و سازمان‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در صورت اجرای صحیح و مناسب این برنامه می‌توانیم شاهد رشد گردشگر در شهرستان و معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مراغه باشیم.
وی گفت: در جلسات بعدی پیگیری مصوبات جلسات گذشته و بررسی عملکرد و مصوبات کمیته‌های تخصصی ضروری است.
شکری افزود: با اجرای این برنامه، مراغه در آینده به شبکه جهانی جوامع ایمن پیوسته و لوح و گواهینامه مرکز همکاری‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) را دریافت خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: در این برنامه تمامی خدمات شهری از نظر اجتماعی، فرهنگی و زندگی منطبق با استانداردهای بین‌المللی و شهرهای توسعه یافته ارائه می‌شود و در آن با اجرای برنامه‌های پیشگیری، آمار حوادث به صفر و یا حداقل کاهش خواهد یافت.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.پ

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1306637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =