فروش ۱۰۰ هزار میلیاردی تاپیکو با رشد ۷۴ درصدی در سالجاری

مدیرعامل تاپیکو از فروش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی و رشد ۷۴ درصدی فروش تجمیعی شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی تاپیکو، مهندس محمود مخدومی مدیرعامل این هلدینگ در نشست بررسی عملکرد ۶ ماهه شرکتهای تابعه که با حضور مدیران عامل و معاونین بازرگانی شرکتها برگزار شد، گفت: تاپیکو پس از رشد ۵۷ درصدی فروش در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ موفق شد، در شش ماه نخست سال جاری نیز با فروش تجمیعی ۹۱ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال، میزان فروش محصولات شرکتهای زیرمجموعه خود را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد افزایش دهد.
مخدومی گفت: این شرکت در حالی توانست به این میزان فروش در ۶ ماهه نخست سال جاری دست یابد که در مدت مشابه سال قبل حدود ۵۲۵۶ میلیارد تومان فروش داشته است.
مدیرعامل تاپیکو گفت: رتبه این شرکت در همایش رتبه‌بندی شرکتهای برتر ایرانی در سال ۹۶ رتبه ۲۳ بود که در سال ۹۷ توانستیم با افزایش ۵۷ درصدی، فروش تجمیعی را از ۸۵۰۰ به ۱۳۱۰۰ میلیارد تومان رسانده و این رتبه را به ۲۰ ارتقاء دهیم.
وی افزود: با توجه به افزایش ۷۴ درصدی فروش شش ماه اول سال ۹۸ به نسبت مدت مشابه سال قبل، به نظر می‌رسد تا پایان سال مالی ۹۸ می‌توانیم در جمع ۱۵ شرکت برتر ایرانی از حیث شاخص فروش در همایش رتبه‌بندی IMI100 قرار بگیریم.
وی از موفقیت تاپیکو در تحقق ۱۰۱% از تعهد فروش ارز شرکتهای پتروشیمی تابعه خود (به شرکت ملی صنایع پتروشیمی) در سامانه نیما تا پایان شهریور سالجاری خبر داد و گفت: وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی ( بر اساس اعلام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ) گزارشی را با موضوع «موفقیت‌های هلدینگ تاپیکو وابسته به شستا در میزان تحقق ۱۰۱ درصد فروش  به  دکتر جهانگیری معاون اول  محترم ریاست جمهوری ارائه که رونوشتی از نامه تشکر دفتر ایشان عطف به این گزارش خطاب به رئیس کل بانک مرکزی و مقام عالی وزارت نفت، در اختیار ما قرار گرفت که بسیار امیدوار کننده و دلگرم کننده بود.
مخدومی در ادامه افزود: در ابتدای سال جاری قیمت هر سهم تاپیکو ۲۲۶ تومان بوده و  امروز قیمت هر سهم تاپیکو به ۳۱۰ تومان رسیده که (با احتساب تقسیم ۴۰ تومان سود هر سهم در مجمع عمومی) می‌توان گفت قیمت سهام تاپیکو از ابتدای سال تاکنون ۵۵ درصد رشد داشته است.
وی همچنین به افزایش سهام شناور تاپیکو اشاره کرد و گفت: دو سال قبل سهام شناور تاپیکو کمتر از ۵ درصد بود که با اقدامات صورت گرفته، اکنون به ۱۲ درصد افزایش یافته است.
او همچنین به باقی ماندن تاپیکو در جمع ۱۰ شرکت فعال بورسی در تابستان ۹۸ اشاره کرد و گفت: طی چند فصل گذشته تاپیکو همواره جزء ۱۰ شرکت برتر فعال بازار سرمایه  بر اساس شاخص های اعلامی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و امروز بازدهی سهام آن بالاتر از بازدهی شاخص شیمیایی و پرتفوی تاپیکو است.
مدیرعامل تاپیکو ادامه داد: در شش ماه نخست امسال حدود ۱.۱۶ درصد از سهام هلدینگ سلولزی را با ۷  درصد از سهام تاصیکو مبادله کردیم که با این اقدام هم سود تحصیل شده بسیار خوبی از این سرمایه‌گذاری شناسایی شده و هم گامی در راستای رعایت مفاد ماده ۲۸ دستورالعمل حاکمیت شرکتی برداشته شده است.
مخدومی ادامه داد: خوشبختانه موفق شدیم بر اساس سهم ۱۷ درصدی خود از شرکت پتروشیمی مرجان در فرایند افزایش سرمایه این شرکت مشارکت کنیم که ارزش افزوده بسیار خوبی برای تاپیکو ایجاد خواهد نمود.
وی به مشارکت تاپیکو در عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی برزویه در سالجاری اشاره کرد و گفت: تاپیکو ۱.۷  درصد از سهام شرکت پتروشیمی برزویه را جهت عرضه اولیه ارائه کرد که توانستیم از این محل ۱۵۲ میلیارد تومان سود شناسایی کنیم که اقدام بسیار ارزشمندی بود.
وی به انتصابات انجام شده در تاپیکو در 10 ماهه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: اصرار داشتیم که در حد امکان فرایند انتصابات را برمبنای شایسته سالاری، جوانگرایی و توجه به ظرفیت های درون مجموعه انجام دهیم که به همین منظور فهرستی از ظرفیت‌های انسانی دارای شایستگی جهت ارتقا در دی ماه سال گذشته از تمامی شرکتهای زیر مجموعه  تهیه و مدنظر قرار گرفت.
وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده، ۱۱ درصد از انتصابات انجام شده از داخل خودِ شرکت و ۵۲ درصد از داخل شرکتهای گروه تاپیکو و با میانگین سنی ۴۲ سال صورت گرفته است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1307130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =