۰ نفر
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰

اربعین قدرت‌نمایی به دشمنان اسلام است

حجت‌الاسلام‌ سیدکاظم موسوی متقی
اربعین قدرت‌نمایی به دشمنان اسلام است

دستورات و سفارشات اسلام تأکید بر بحث جماعت است تا آنجا که گفته می‌شود دست خدا همراه با جماعت است. کلاً بر تجمعات دینی و مذهبی در اسلام بسیار تأکید شده است و بزرگ‌ترین تجمعات در عالم اسلام زیارت‌ خانه خدا است.

مراسم پیاده‌­روی اربعین دیگر تجمع بزرگ عالم اسلام است که چند سالی است بسیار پررونق شده است و عظمت و وحدت مسلمانان و نه‌تنها شیعیان را نشان می‌دهد. وقتی دشمنان اسلام می‌بینند که تمامی مسلمانان حول یک محور می‌چرخند و عبادت می‌کنند این وحدت مسلمانان رعب و وحشت را در قلب دشمنان اسلام می‌اندازد که به اسلام و مقدساتش توهین نکنند.

بحث اربعین که در این چند سال رونق و قوت گرفته است، تجلی عظمت و رحمت مردم و محبت شیعیان به حضرت اباعبدالله حسین(ع) است که همین امر می‌تواند دشمنان شیعه و اسلام را منکوب کند و آن‌ها را به وحشت بیاندازد که اگر قرار باشد مقابله و مبارزه‌ای داشته باشند این جماعت و جمعیت در راه دین و اعتقاداتشان جان‌فشانی می‌کنند.

از منظر سازمان اوقاف و امور خیریه هر سال هم‌زمان با محرم، منابع مالی موقوفات برای اجرای برنامه‌های تعزیه‌داری، روضه‌خوانی و اطعام دهی و در مجموع نیات واقفان هزینه می‌شود. عزاداری در محرم و سوگواری امام حسین(ع) اصلی‌ترین نیات واقفان کشور به شمار می‌رود، بیشترین میل به وقف در نقاط مختلف کشور مربوط به سیدالشهدا است.

همچنین اعزام مبلغ و برپایی نماز جماعت ازجمله طرح‌های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در موکب‌های اربعین است، اجرای برنامه‌های روایتگری کودک و نوجوان و نشست‌های فرهنگی و بصیرتی از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد است تا بتوان از این ظرفیت در راستای گسترش مبانی تشیع استفاده کرد. در سال‌‌های گذشته در مدت‌زمان خدمت‌رسانی در اربعین حسینی که حدود ۲۰ روز بود، دو میلیون و ۵۰۰ هزار غذای گرم و دو میلیون غذای ساده در بین زائران به همت سازمان اوقاف و امور خیریه توزیع شد. همچنین بحث اسکان در مراسم اربعین بسیار پر اهمیت است که در چند سال اخیر موردتوجه قرارگرفته است و کاستی‌های آن جبران خواهد شد.

دو کشور ایران و عراق ازنظر تاریخی برادر هستند و اربعین موجب عمیق‌تر شدن این روابط میان دو کشور شده است. سفر اربعین از جهت معنوی و تقویت جنبه‌های ولایی انسان سفری کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیراست و باید این سفر قدر دانسته شود. بازسازی تمدن نوین اسلامی و معرفت بخشی نسبت به امام حسین(ع) و سیره زندگانی آن حضرت هدف اصلی این سفر معنوی است.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1307709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    0 0
    سلام،اربعین نماد عشق و وابستگی و ارادت به اباعبدالله الحسین علیه السلام ،خواهر گرامی شان زینب کبری وشهدا واسرای کربلا است.زندگی ما با ارادت به اهل بیت رسول الله گره خورده است وپس از مرگ هم جدایی پذیر نیست.