انصارالله: تاکنون پاسخ مطلوبی به طرح صلح ما داده نشده است

ایسنا نوشت: رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا اظهار کرد، پاسخگویی به طرح رئیس شورای عالی سیاسی تا این لحظه فراتر از "اظهارات نامشخص" نبوده و به سطح مطلوبی نرسیده است.

به گزارش شبکه المسیره، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا و اعضای انصارالله یمن اظهار کرد، حملات هوایی متجاوزان به الصلیف در الحدیده پاسخی منفی به طرح مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن و نقض علنی توافقنامه سوئد محسوب می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ پاسخ صریحی به طرح رئیس شورای عالی سیاسی به جز ادامه خصومت‌ها و محاصره داده نشده است.

عبدالسلام اظهار کرد، با سفیر انگلیس در یمن آتش‌بس نظامی را در سایه طرح اعلام شده المشاط بررسی کرده است.

وی افزود: ما به سفیر انگلیس تاکید کردیم که طرح المشاط برای نشان دادن حسن نیت و تاکید بر برقراری صلح و ثبات در یمن و پایان حملات و محاصره ارائه شده است.

عبدالسلام همچنین اشاره کرد، پاسخگویی به طرح المشاط به سطح مطلوبی نرسیده که ما آن را پاسخ به این دعوت صلح بدانیم.

وی در این راستا اضافه کرد: موضع بدون پیشرفت واضح در طرح صلح المشاط کمکی به ادامه طرح و تبدیل آن به آتش‌بس فراگیر نمی‌کند.

رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا تاکید کرد: توقف حملات و پایان محاصره می‌تواند نیمی از این پیشرفت مثبت باشد و تداوم توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی در دریای سرخ از سوی ائتلاف عربی کاملا با توافقنامه سوئد در تعارض است.

عبدالسلام همچنین درباره همکاری جهت ارزیابی و تعمیر نفت‌کش صافر به رغم ممانعت دشمن از رسیدن ماده مازوت برای راه اندازی آن اعلام آمادگی کرد.

وی افزود، کشتی صافر به دلیل توقف امدادرسانی‌ها از سوی ائتلاف سعودی که غیرقابل توجیه است و تنها برای ایجاد مشکل زیست محیطی و دریایی صورت گرفته به این وضع رسیده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که محمد عیاش قحیم، جانشین استاندار الحدیده روز گذشته در جریان میزان خسارات ناشی از حملات ائتلاف سعودی به کامیون وابسته به یکی از موسسات تجاری شهری قرار گرفت.

طی این بازدید که به همراه مجدی الحسنی نماینده استاندار و سرلشگر محمد القادری، عضو تیم ملی در هماهنگی استقرار مجدد نیروها انجام گرفت قحیم گفت: حمله به این کامیون جنایتی جدید است که به سلسله جرایم ائتلاف سعودی طی سال‌های گذشته اضافه می‌شود.

وی در عین حال تاکید کرد: ائتلاف سعودی اصرار به ادامه تجاوزات و نقض توافقنامه سوئد دارد.

قحیم تاکید کرد: جرایم دشمن هرگز ملت یمن را از ادامه پایداری و دفاع از کشور هر چقدر هم که قربانی بدهند،‌ بازنمی‌دارد.

این مقام استان الحدیده از سازمان ملل خواست تحرک عملی برای توقف نقض‌ها و تجاوزات ائتلاف سعودی داشته باشد به خصوص که این تجاوزات در سایه حضور تیم سازمان ملل انجام گرفته است.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز یکشنبه در دو حمله کامیون وابسته به شرکت تجاری البریهی در منطقه العرج در شهرستان الصلیف را همزمان با عبور تیم‌های نظارتی سازمان ملل برای اجرای استقرار مجدد نیروها در استان هدف گرفتند.

از سوی دیگر، طه متوکل وزیر بهداشت دولت صنعا نیز به المیادین گفت، ائتلاف سعودی عمدا با توقیف کشتی‌ها ملت یمن را می‌کشد.

وی افزود: اتاق‌های عمل و سی سی یو در برخی بیمارستان‌ها به دلیل کمبود مشتقات نفتی در معرض تعطیلی هستند.

متوکل از جامعه جهانی خواست برای ایجاد راه حل مثبت برای این بحران انسانی وارد عمل شود و در عین حال نسبت به خطر مرگ که جان هزاران بیمار را در سایه توقیف کشتی‌ها تهدید می‌کند هشدار داد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1307787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =