فرار مالیاتی وکلا چند هزار میلیارد است؟

فارس به نقل از حسن نوروزی نوشت: بحث کم‌اظهاری در وکلا جدی است. مثلا وکلایی هستند که برای یک پرونده ۵۰۰ میلیون حق‌الوکاله می‌گیرند اما در موقع اظهار می‌گویند فقط یک یا دو میلیون حق‌الوکاله گرفتیم.

وی درباره رقم فرار مالیاتی وکلا گفت: گفته می‌شود فرار مالیاتی وکلا ۱۲ هزار میلیارد تومان است. به نظر بنده، این عدد درست تخمین زده شده و صحت دارد. مثلا فرض کنید در یک معامله ۱۰ میلیارد تومانی؛ وکلا ۱۰ درصد مبلغ را به عنوان حق‌الوکاله دریافت می‌کنند که میشود یک میلیارد تومان بابت یک پرونده.

نوروزی همچنین اظهار داشت: به نظر من سازمان امور مالیاتی باید از وکلا مالیات واقعی‌شان را بگیرد زیرا که فرار مالیاتی وکلا ظلم به مابقی مودیان است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: الان تنها گروه‌هایی که دارند مالیات می‌دهند از طبقات پایین جامعه هستند. برای مثال از کارگران و کارمند دولت و کارمندان شهرداری مالیات کامل گرفته می‌شود اما خیلی‌ها هستند که مالیات نمی‌دهند.

وی با تاکید بر شفافیت درآمد مشاغل گفت: تنها راهکار برای مبارزه با فرار مالیاتی، ایجاد شفافیت است. اگر شفافیت ایجاد شود خیلی از مشکلات مثل قاچاق و پولشویی و فرار مالیاتی اقشار مختلف حل خواهد شد.

نوروزی در پایان با اشاره به وجود تبعیض مالیاتی در کشور گفت: در سازوکار اخذ مالیات نباید تبعیض وجود داشته باشد و وکلا هم باید قطعا مالیات بدهند و استثنایی هم در پرداخت مالیات نداریم.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1307906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =