بخشی از وظایف امور اراضی البرز واگذار شد

ایرنا نوشت : اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در قالب تفاهم نامه ای بخشی از وظایف غیر حاکمیتی خود را به سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان واگذار کرد.

به منظور کاهش تصدی‌گری‌ دولت و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، تفاهم‌نامه‌ای  روز سهشنبه فی‌مابین سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان البرز منعقد شد.

سید مجید موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: براساس این تفاهم‌نامه تشکیل پرونده و تهیه گزارش فنی از طرح‌های تبصره یک و تبصره چهار ماده یک قانون حفظ کاربری در قالب فرم‌های ارسالی سازمان امور اراضی و گزارش فنی در خصوص زمان احداث مستحدثات متقاضیان انشعابات آب و برق و گاز طبق کاربرگ‌های ارائه شده توسط سازمان نظام مهندسی تکمیل می شود.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه آمده است که مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی، تمام این اقدامات را رصد و بر حسن انجام این امور نظارت خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تعهدات سازمان نظام مهندسی کشاورزی، بیان داشت: سازمان نظام مهندسی نیز  در این تفاهم‌نامه، ساماندهی اشخاص حقیقی و حقوقی و نظارت بر عملکرد این اعضاء، رسیدگی به تخلفات اعضاء در هیئت بدوی و ارسال فایل‌های مربوط به نظارت بر طرح‌های تبصره یک  و چهار را به صورت ماهانه به مدیریت شهرستان‌ها و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز متعهد شده است.

وی مدت زمان این تفاهم‌نامه را از زمان انعقاد قرارداد به مدت ۲ سال عنوان کرد و افزود: در صورت توافق طرفین بعد از طی این مدت، این تفاهم نامه تمدید خواهد شد و در صورت  تحقق نیافتن اهداف تفاهم‌نامه، این قرارداد به صورت یکطرفه توسط سازمان امور اراضی کشور فسخ خواهد شد.

استان البرز دارای ۶۸  هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =