طراحی داخلی دفتر نسپ در سائوپائولو برزیل

.

در ادامه روند شناخت پروژه های برتر طراحی داخلی و بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا قصد داریم دکوراسیون اداری و بازسازی ساختمان یکی از موفق ترین طراحی داخلی اداری و طراحی نما در سال 2017 ، در شهر سائوپائولو برزیل بپردازیم .

این فضا در متراژی به مساحت 500 متر مربع توانسته است یک محیط جذاب و منحصر به فرد را ایجاد کند تا در چشم بیننده جذاب بنظر برسد .

این دفتر که در زمینه ی حفاظت از محیط زیست فعالیت میکند ، در تلاش است فرهنگ برزیل را به رخ بکشد . کشوری که در حال توسعه است اما هویت ، قدرت و روح پر رونق آن را نشان میدهد .

این پروژه در صدد است تا فضاها را به شیوه ای مصنوعی و مجازی نمایش دهد و بافت ها ، تصاویر ، صداها و عطرها باعث میشود اندیشه ها و ارزش های این دفتر به نمایش گذاشته شود . برای همین در طراحی این دفتر سه مفهوم معماری در آن برجسته و روشن میشود : خط ، انعکاس و زمان .

خط در این محیط آغاز کننده همه چیز است . یک عنصر ساده اما قابل تغییر و منعطف . هم ریتم دارد و هم نظم . این خطوط در ابعاد و مقیاس ها خودش را نشان میدهد . خطوط منظم سیستم سقف که کاملا منحصر به فرد است . چیدمان و انتخاب مبلمان و ابعاد آنها در مقیاس با فضای کلی دفتر و حضور پرده هایی که چه در پشت پنجره و چه در دکوراسیون داخلی اداری  ایجاد شده اند . این خط نماد اندیشه ، زندگی و اتحاد است .

انعکاس که نمادی از پاکی و حقیقت است به وضوح خودش را در این دفتر نشان میدهد . این انعکاس حس کنجکاوی افراد را تحریک میکند . با انتخاب مناسب سیستم های روشنایی  و کار گذاشتن چراغ های سقفی در موقعیت هایی درست ، بازتاب و انعکاسی زیبا در سطحی وسیع در این دفتر را به وجود می آید . استفاده از سرامیک هایی در ابعاد بزرگ و در رنگی مناسب در به وجود آمدن این انعکاس ها می افزاید .هم چنین وجود شیشه هایی سرتاسری و قدی دورتادور این دفتر ، نور طبیعی خورشید را درون این فضا وارد میکند و در برخورد با عناصر و اشیا انعکاس هایی درخشان را به وجود می آورد و این انعکاس ها نیز با هم ترکیب میشوند و بر زیبایی کار می افزایند.

تحقق زمان در یک عنصر معماری ضروری است . با استفاده از نور و تصاویر ، حرکت و سرعت روز های مختلف به وجود می آید . در مورد زمان نیز لازم است به یاد داشته باشیم که برای ساختن آینده باید به ریشه ها ، حافظه ی تاریخی ، عاطفی و احساس تعلق نگاه کنیم .گذشته در این دفتر بصورت ایده آل ها و ایده ها خودش را نشان میدهد . طراحی مبلمان این دفتر نیز با الهام از شیوه ای کلاسیک و با ایده ای مدرن ، ظرافت و سادگی گذشته و با نگاهی به مدرن گرایی و جسارت همراه است .

از ایده های جذاب این طراحی داخلی اداری ، طراحی پرده های موازی و نازک در گوشه ای از دفتر است که با قرار دادن ویدیو پروژکتورهایی در سقف ، تصاویر و فیلم ها بر روی این پرده ها به نمایش در می آید و پیام ها ، تصاویر و ایده ها به گونه ای رویایی و لطیف به رهگذران منتقل میشود . این تصاویر در کنار پخش موسیقی در فضا ، حضور بوها و عطر هایی ملایم و دل نشین ، فضایی پر از لذت و جذابیت را برای افراد به ارمغان می آورد .

در کنار این پرده های نمایش ، حلقه هایی نورانی آویزان از سقف بر این حس رویا گونه تاکید میکنند .

این فضا به دور از مبلمان اضافی با حضور یک سالن وسیع و نورانی ، توانسته است فضایی منحصر به فرد را برای گفتگو و بحث و تبادل نظر بین مراجعه کنندگان و افراد شاغل در این دفتر به وجود آورد . در کنار این فضا و دورتادور این محیط با قرار دادن گلدان هایی علاوه بر تاکید بر عملکرد این فضا در زمینه محیط زیست ، طراوت و تازگی را به این دفتر بخشیده است .

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308296