کردهای سوریه از مذاکره احتمالی با دمشق و مسکو خبر دادند

ایرنا نوشت: یک مسئول کرد در شمال سوریه گفت که این گروه قصد دارد تا مذاکرات با دولت سوریه و روسیه را برای پر کردن جای خالی نیروهای آمریکا در مرزهای مشترک با ترکیه آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "بدران گیا کرد" یک مسئول در نیروهای دمکراتیک کرد سوریه به این خبرگزاری گفت که اگر آمریکا مناطق شمال سوریه بخصوص بخش های مرزی را تخلیه کند مسئولان کرد مجبور به بررسی گزینه های خود خواهند بود.

وی افزود که چه بسا این گزینه از سرگیری مذاکره با دمشق و طرف روسی در این مناطق برای پر کردن فضای خالی پس از خروج نیروهای آمریکایی و مقابله با حملات ترکیه و رخدادهای دیگر باشد.

سه روز پیش "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داد.

این در حالی است که کردهای سوریه نیز از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به شمال این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبر داده بودند.

از طرفی نیروهای موسوم به «ارتش آزاد سوریه» (نزدیک به ترکیه) نیز اعلام کردند؛ آمادگی شرکت در این عملیات علیه کردها در کنار نیروهای ترکیه را دارند.

با خروج نیروهای نظامی آمریکا در مرز مشترک سوریه و ترکیه در شرق فرات،‌ احتمال حمله ترکیه به این منطقه افزایش یافته است.

نیروهای کرد در منطقه شرق فرات در بحران چند ساله سوریه متحد واشنگتن بودند . کردهای سوریه

تاکید کرده اند که آمریکا با خارج کردن نیروهایش در مرزهای سوریه و ترکیه در واقع به کردها از پشت خنجر زده است .

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    0 3
    تنها راه برای پیشرفت و کمال هر ملتی، اتحاد و دوستی و برادری با حفظ حقوق همه قومها و نژادها است. از اول هم شروع این نزاع تنها هیزم ریختن در آتشی بود که حکومتهای دیگر به پا کرده بودند.
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    4 3
    کردها نژاد پرس نباشند