۸۵ هزار نفر از آذربایجان‌شرقی در کنگره اربعین شرکت می‌کنند

ایرنا نوشت: مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امسال تاکنون حدود ۸۵‌ هزار زایر برای شرکت در مراسم عزاداری اربعین در کربلا معلی نام‌نویسی کردند، گفت: امسال تعداد زایرانی که در پیاده‌روی و عزاداری اربعین اباعبدالله‌حسین(ع) در عراق شرکت می کنند حدود ۶۵ درصد افزایش یافته است.

امیر روحی ملکی با بیان اینکه خروجی زائران آذربایجان شرقی از مرز مهران اعلام شده است، اظهار کرد: زایران اربعین باید به طور حتم در سامانه سماح نام نویسی کنند و سفر خود و بازگشت از زیارت را به روزهای آخر موکول نکنند تا ازدحام به وجود نیاید.  

وی تاکید کرد: زایران از همراه داشتن داروهای ممنوعه، موادمخدر و نیز عکاسی از اماکن و ادوات نظامی پرهیز کنند و لوازم بهداشتی مثل صابون، شامپو و مسواک را به طور حتم به همراه داشته باشند.  

روحی با تاکید بر اینکه زایران از ممهور شدن گذرنامه خود در مرز هنگام ورود و خروج مطمئن باشند، ادامه داد: زایران نسبت به اعتبار گذرنامه خود دقت کنند زیرا بر اساس اعلام جدید ستاد اربعین کشور گذرنامه هایی که حتی از اعتبارشان ۳ ماه باقی مانده نیز می تواند مورد استفاده زایران قرار بگیرد.  

بر اساس این گزارش، ۲۴۰ نفر از خادمان دربار اباعبدالله الحسین (ع) آذربایجان شرقی در قالب پنج موکب عازم سامرا در عراق شدند.

این موکب ها از شهرهای تبریز، مراغه، آذرشهر و هریس برای خدمت به زایران اربعین حسینی با ۶ اتوبوس و ۱۰ کامیون تجهیزات، تغذیه و اسکان به سامرا اعزام شدند.

همچنین با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم ۷۳ دستگاه اتوبوس،  ۱۴۶ راننده و نیروی خدمات گروه فنی به همراه یک دستگاه اتوبوس امداد سیار با تمام امکانات در قالب ستاد اربعین حسینی برای جابجایی زائران به مرز مهران اعزام می شوند.

کاروان اورژانس تبریز هم در قالب ۲۹  نفر کارشناس فوریت پزشکی، ۱۰ دستگاه آمبولانس مجهز، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس، یک خودروی پشتیبانی و یک خودروی سیار نقلیه عازم استان ایلام شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =