۱ نفر
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
لزوم تعامل مشترک بین پلیس و مردم

پلیس در سال های گذشته در زمینه تعامل با مردم پیشرفت های خوبی داشته است. سامانه هایی که پلیس برای اینکه بتواند با مردم در تعامل باشد و نظارت همگانی را بین مردم نهادینه کند، ایجاد کرد دستاوردهای خوبی محسوب می شود. پلیس در جهت ایجاد بستری که مردم بتوانند به راحتی خدمات پلیسی را دریافت کنند مانند سامانه ۱۱۰، یکی از پیشرفت های بسیار مهم بود.

معاونت اجتماعی ناجا در بحث پیشگیری از جرایم پیشرفت های خوبی داشته است. با توجه به نظرسنجی هایی که در سطح کشور شده است، کارایی و خدمات پلیس یکی از بهترین خدمات عمومی بیان شده و خدمات الکترونیک پلیس پیشگام است.
خدمات ناجا در زمینه های مختلف وضعیت خوبی دارد. رویکرد پلیس در سال های گذشته خیلی روبه جلو است. اما پلیس نباید ایستا باشد و باید پویایی خودش را حفظ کند. این امر با تعامل مردم می تواند خیلی بهتر از گذشته شکل بگیرد تا ما هم بتوانیم اقدامات بهتر و کافی تری را برای مردم انجام دهیم.

یکی از مسائل مهمی که معاونت اجتماعی ناجا پیگیری می کند این است که ما در همه کلانتری ها مشاورانی گذاشته ایم تا قبل از اینکه پرونده ها قضایی بشود، این مشاوران با مردم صحبت کنند. ما در سال گذشته حدود ۴۸۰۰ پرونده را بررسی کردیم و حدود ۸۰ درصد این پرونده ها قبل از اینکه بخواهد قضایی شود، منجر به سازش شده است. خانواده ها به مراکز مشاوره ما در سراسر کشور مراجعه می کنند و ما در حوزه آسیب های اجتماعی ورود کرده ایم. از طرفی آموزش همگانی پلیس برای اینکه سطح دانش انتظامی مردم بالا برود و مشارکت مردم را به کار بگیریم، رو به رشد بوده است. ما می خواهیم مردم همیار و همکار پلیس باشند تا امنیت پایدار در کشور داشته باشیم. با آموزش های همگانی توانسته ایم بخش مهمی از آگاهی های انتظامی را در اختیار مردم بگذاریم.

ما همچنان انتظار داریم که سطح مشارکتمان با مردم را افزایش دهیم تا همه بتوانیم با کمک هم از وقوع جرایم پیشگیری کنیم و آسیب های اجتماعی را کاهش و زمینه های جرم را از بین ببریم.

حضور ما در خیابان ها آرامش‌بخش است. یعنی باید مردم وقتی ما را می بینند احساس آرامش کنند. طبق نظرسنجی هایی هم که به دست ما رسیده است مردم حس آرامش با دیدن پلیس دارند. اگر مردم تکلیف شهروندی خودشان را بدانند و تعاملی دوطرف داشته باشیم، نظر بیشتر مردم به پلیس مثبت خواهد شد.

مردم وقتی انتظاری از پلیس دارند باید بدانند که پلیس هم انتظاراتی از مردم دارد. مردم هم باید قوانین و مقررات را رعایت کنند که البته به نفع خودشان است و پلیس هم باید خادم مردم باشد و برای مردم امنیت را به ارمغان بیاورد. تمام تلاش ناجا هم بر همین موضوع متمرکز است.

* جانشین معاونت اجتماعی ناجا

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =