رزمایش نظامی مشترک ایران و روسیه در اقیانوس هند

مهر نوشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش به برگزاری رزمایش دریایی ایران وروسیه در آینده ای نزدیک اشاره کرد وگفت: وقتی دو یا چند کشور رزمایش برگزار می کنند، به آن معناست که سطح وسیعی از همکاری ایجاد شده است.

امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در چهارمین نشست فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حوزه خزر، که در سنت پترزبورگ روسیه برگزار می شود، امروز وارد مسکو شد، اظهارداشت: موافقتنامه همکاری نظامی کشورهای حوزه خزر در جریان نشست فرماندهان نیروی دریایی این ۵ کشور امضا خواهد شد.

دریادار خانزادی درباره محورهای مهم این موافقتنامه افزود: همکاری های امنیتی، آموزشی، فنی و موضوع امداد و نجات دریایی از مهم‌ترین بندهای این موافقتنامه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه در آینده ای نزدیک اشاره کرد و گفت: وقتی دو یا چند کشور رزمایش نظامی برگزار می کنند، به آن معناست که سطح وسیعی از توافق و همکاری بین این کشورها ایجاد شده است.

وی بالابردن آمادگی رزمی و دستیابی به امنیت جمعی در مناطقی مشخص را هدف برگزاری این رزمایش عنوان کرد و گفت: هماهنگی و توافق برای برگزاری رزمایش دریایی ایران و روسیه از قبل انجام شده و امیدواریم تا پایان سال این رزمایش در منطقه اقیانوس هند انجام شود.

۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =