موضع‌گیری وزیر دفاع آلمان درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه

ایرنا نوشت: وزیر دفاع آلمان در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در سوریه، ضمن هشدار به آنکارا در مورد پیامدهای این حمله بر لزوم تمدید ماموریت نظامی آلمان در شمال عراق تاکید کرد.

«آنه گرت کرامپ کارن باوئر» روز سه شنبه از ترکیه خواست تمام تلاش خود را برای حفظ ثبات در سوریه به کار گیرد.

وی به خبرگزاری د. پ. آ. گفت که ترکیه به عنوان یک عضو ناتو موظف است تمام تلاش خود را به کار گیرد تا عملیات نظامی در سوریه به بی ثباتی اوضاع در این کشور منجر نشود.

وزیر دفاع آلمان همچنین با اشاره به تاثیر تحولات سوریه بر عراق تاکید کرد که آلمان باید ماموریت نظامی خود در شمال عراق را تمدید کند.

وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه تصمیم ترکیه برای حمله یکجانبه نظامی به شمال سوریه را بسیار نگران کننده خواند و اعلام کرد: این اقدام سبب افزایش تنش ها شده و اوضاع سیاسی-امنیتی و انسانی را در این منطقه تشدید می کند.

برلین اعلام کرد که چالش های پیش روی ترکیه در منطقه را درک می کند اما این مساله نباید مبارزه با داعش را به مخاطره اندازد.

دیروز همچنین اتحادیه اروپا ضمن هشدار نسبت به پیامدهای عملیات جدید نظامی ترکیه در شمال سوریه تصریح کرد که این اقدام سبب راه افتادن موج جدیدی از مهاجران به سوی کشورهای اروپایی می شود.

مقام‌های نظامی ترکیه و آمریکا هفتم آگوست (۱۶ مرداد) در مورد طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به توافق رسیدند. آنکارا مدعی است که هدف از این اقدام، ایجاد منطقه‌ای امن برای بازگرداندن آوارگان سوری از ترکیه به کشورشان است.

کماندوهای ارتش ترکیه امروز سه شنبه به سمت مرزهای مشترک با سوریه اعزام شدند و وزارت دفاع این کشور از تکمیل آمادگی های نیروهای ترکیه برای آغاز حمله نظامی در شمال سوریه خبر داد.

در واکنش به این تصمیم ترکیه ،  "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته پس از تماس تلفنی با همتای ترک خود دستور خروج نظامیان آمریکا را از سوریه صادر کرد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =