ایجاد امنیت یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار است

استاندار کردستان گفت: وجود امنیت در جامعه یکی از ارکان و زیرساختهای مهم در تحقق توسعه پایدار در کشور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در مراسم افتتاح ساختمان جدید صدور گذرنامه و نیز در دیدار با فرماندهی و جمعی از پرسنل نیروی انتظامی استان کردستان به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی در سنندج با بیان این مطلب اظهار داشت: افتتاح این مرکز قطعا در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر نیروی تلاشگر انتظامی در راستای ارائه خدمات مناسب تر به مردم صورت می گیرد.

وی افزود: در حقیقت یکی از وظایف خطیر و اصلی هر دولتی ایجاد امنیت است و در این راستا یکی از دو رکنی که خداوند متعال به مردم عطا کرده است موضوعهای  سلامت و امنیت پایدار است.

مرادنیا تصریح کرد: در این رابطه بخش عمده ای از این امنیت با دستان مقتدر  نیروی انتظامی در جامعه حاصل می شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: امیدواریم در سطح استان و ملی این امنیت که هدیه و ارمغانی است برای مردم با تلاش صادقانه و همه جانبه و دستان پرتلاش و زحمت کش شما در نیروی انتظامی هرچه بیشتر محقق شود.

وی گفت: خوشبختانه امروزه هرکجا که نشانی از نیروی انتظامی است قطعا احساس امنیت را هم با خود برای جامعه بهمراه  دارد.

مرادنیا خطاب به پرسنل نیروی انتظامی استان گفت: باید قدر این مسئولیت سنگین که بر عهده شما می باشد را بدانید و اگر ما امنیت نداشته باشیم طبیعتا توسعه و سرمایه گذاری را نیز نخواهیم داشت بنابراین بدانید که نقش شما در توسعه استان هم نقش منحصر بفردی است.

استاندار بیان کرد: در واقع اقتدار نیروی انتظامی توسعه سرمایه گذاری را به دنبال خود دارد و شما باید تلاش کنید تا با کسانی که بخواهند با اقدامات خود امنیت سرمایه گذاری را مختل کنند با قاطعیت برخورد کنید.

وی اذعان داشت: در این حوزه نباید تعارف داشته باشیم و با برخورد جدی و حمایت از سرمایه گذاران به آنها احساس امنیت برای سرمایه گذاری بیشتر در استان را بدهید.

مرادنیا خاطرنشان کرد: باید زمینه را طوری مهیا کنیم که سرمایه گذار در هر نقطه از استان و کشور اراده کند به فعالیت اقتصادی بپردازد و احساس آرامش و آسایش داشته باشد.

استاندار کردستان همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود ابراز داشت: در خصوص مسائل اجتماعی از جمله مبارزه با مواد مخدر که از وظایف نیروی انتظامی است باید با جدیت  برای سالم سازی جامعه تلاش خود را مضاعف کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا نباید زندگی مردم را به بهانه مبارزه با قاچاق کالا مختل کرد بلکه اگر مسافری کالای همراه خوراد برای تامین مایحتاج های ضروری و شخصی خریداری کرده  ما نباید آن را به عنوان قاچاق در نظر بگیریم و با بروکراسی اداری زندگی مردم را دچار اختلال و وقفه کنیم.

مرادنیا یادآور شد: همه باید ایجاد فضای امنیت و آسایش برای مردم را در سرلوحه برنامه خود قرار دهیم.

استاندار کردستان افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا باید منویات مقام معظم رهبری و نیز دستورات ریاست محترم جمهوری و دیگر ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی را که مبارزه با باندهای قاچاق سازمان دهی شده که به دنبال اخلال در نظام اقتصادی و تولید کشور هستند  را در راس وظایف خود قرار داده و با آن برخورد جدی داشته باشیم.

وی تاکید کرد:  در این راستا باید با مردم عادی که برای امرار معاش روزانه خانواده خود از این راه کسب درآمد می کنند مدارای بیشتری داشته باشیم.

مرادنیا در پایان اضافه کرد: نیروی انتظامی به عنوان نیروی بازدارنده و قاطع که با همه عوامل  هنجارشکن مقابله می کند همواره در جامعه از جایگاه رفیعی برخودار است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =