انتشار «اسلام در چین»/ از مسلمانان چین چه می‌دانید؟

مهر نوشت: «اسلام در چین؛ تاریخ، گسترش و فرهنگ(تصویری)» هفته گذشته توسط انتشارات اسلامیک بوک تراست مالزی (IBT) بمناسبت چهل و پنجمین سال آغاز روابط سیاسی چین و مالزی منتشر شد.

«اسلام در چین؛ تاریخ، گسترش و فرهنگ (تصویری)» ISLAM IN CHINA، History, Spread and Culture ،A PICTORIAL BOOK اثر P.K. Koya در ۱۹۶ صفحه توسط انتشارات  Islamic Book Trust یا (IBT) منتشر شد. این کتاب حاوی مجموعه مقالاتی است در خصوص معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی و مسلمانان در چین که توسط آقای حاجی کویا مدیر انتشارات (IBT) گردآوری و بصورت زیبایی همراه با تصاویر رنگی متعدد از آداب و رسوم، مساجد، فرهنگ و هنر، تنوع غذایی مسلمانان و... منتشر شده است.

مطالب کتاب اسلام در چین در سه فصل تنظیم شده است. نویسنده در فصل اول با عنوان: «چین و دروازه آن» به معرفی مختصر کشور چین، جاده ابریشم به عنوان دروازه ورود اسلام به چین و جاده دریایی ابریشم پرداخته است.

در فصل دوم با عنوان «اسلام در چین» به معرفی تاریخ ورود اسلام به چین، مردم مسلمان چین، گروه‌های اسلامی در چین، فرهنگ و میراث فرهنگی مسلمانان، معرفی برخی از مساجد مهم در چین، خوشنویسی اسلامی چینی، مساجد ویژه زنان، آموزش اسلامی در چین، مشاهیر مسلمان در چین، تاریخچه تولید ادبیات اسلامی به زبان چینی و معرفی دریا سالار مسلمان دوران سلسله مینگ جِنگ خِه اختصاص یافته است.

فصل سوم کتاب اختصاص دارد به معرفی حضور برخی از مسلمانان چینی در جنوب شرق آسیا (نوسانترا) شامل کشورهای مالزی، اندونزی و برونئی و تأثیر این حضور در توسعه روابط بین مالزی و چین. همچنین در این فصل به صورت تصویری روابط سیاسی معاصر مالزی و چین مورد بررسی قرار گرفته است.

 پس از رونمایی از کتاب اسلام در چین، سمیناری تحت عنوان «اسلام و تمدن چینی» برگزار و ۳ نفر از اساتید ایستک پیرامون «میراث ادبی اسلامی در چین، دکتر عمر مینکه چین»، «روابط تاریخی اسلام چینی با جهان مالایی، دکتر الکساندر وین» و «دوران طلایی اسلام در چین، پروفسور عثمان بکر» سخنرانی کردند.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • SE ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    35 0
    چرا هیچ خبری از وضعیت وحشتناک مسلمانان چین منتشر نمی کنید؟ رسانه ها رفتارشون تاسف بار هست.