لاوروف: دمشق و کردها آماده مذاکره هستند

ایسنا نوشت: وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، با دولت سوریه و گروه‌های کرد برای تشویق آنها به مذاکره مستقیم به عنوان تنها راه حل تضمین امنیت مرزهای این کشور به توافق رسیدیم.

به گزارش اسکای نیوز عربی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به من تاکید کرده هدف نهایی از عملیات در شمال سوریه تحقق تمامیت ارضی سوریه است.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت سوریه و گروه‌های کرد بر آمادگی خود برای مذاکرات اعلام آمادگی کرده‌اند و مسکو آماده عملی کردن این مساله است.  

وی در کنفرانس خبری مشترک با همتای قزاقستانی خود در پایتخت قزاقستان تاکید کرد: موضع خود را بیشتر از یک بار اعلام کرده‌ایم، موضع ما مبتنی بر نیاز به حل تمام مشکلات سوریه از طریق مذاکره بین دولت مرکزی در دمشق و نمایندگان جامعه کرد مقیم این خاک و سرزمین است. 

لاوروف ادامه داد: ما با نمایندگان کرد و نمایندگان دولت سوریه تماس برقرار کرده و آنها را تشویق کردیم مذاکره را شروع کنند از جمله به مشکل تضمین امنیت مرزهای سوریه و ترکیه بپردازند، ما آن را تنها راه تحقق آرامش می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد،‌ شنیده‌ایم آنها آماده مذاکره هستند لذا در حد توان خود برای تسهیل شروع مذاکراتی مستقیم و واقع‌گرایانه تلاش خواهیم کرد و امیدواریم تمام گروه‌های خارجی اصلی هم از آن حمایت کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: سیاست‌های آمریکا در سوریه ممکن است کل منطقه را شعله‌ور کند.

لاوروف همچنین افزود: خواهان حل بحران در شمال شرق سوریه از طریق مذاکره آنکارا، دمشق و کردها هستیم.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =