رئیس خانه معدن ایران :
تغییر نگاه و آینده نگری در سیاستگذاری صنعت سنگ کشور، ضرورت دارد

رئیس خانه معدن ایران تغییر نگاه ها و آینده نگری را در سیاستگذاری های مربوط به صنعت سنگ کشور ضروری دانست.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی؛ محمدرضا بهرامن در آئین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران که از 16 مهرماه در نیم ور محلات آغاز به کار نموده، به این موضوع تاکید کرد و گفت : مغایر بودن برخی سیاستگذاری ها و تصمیم گیری ها در این حوزه با تلاش های انجام شده و عدم توجه به نظرات کارشناسی، باعث می شود از ظرفیت های بسیاری که در معادن و صنایع سنگ کشور وجود دارد، به درستی استفاده نشود.

وی بیان کرد : از سوی دیگر نیز فعالان حوزه معدن و صنعت سنگ در کشور، نتوانسته اند نظرات کارشناسی و راهکارها را به بخش های سیاستگذار ارائه دهند و همین مسئله، مشکلات فعلی را به همراه داشته است.

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد : برنامه ریزی صحیح و کارشناسی شده، عامل مهم در رسیدن به اهداف و پیشرفت در این صنعت است و با نگاه نوآورانه و استفاده از تکنولوژی باید به پیش برویم و انجمن سنگ نیز نباید از این مساله دور باشد.

بهرامن در ادامه صحبت های خود با تاکید به اینکه استان مرکزی و نیم ور محلات در حوزه صنعت سنگ یک برند و دارای ظرفیت های بیشماری است، ادامه داد : دیدگاه سنتی به ستاد سنگ کمک نمی کند و باید ظرفیت از این نمایشگاه بین المللی که به همت بخش خصوصی طی دوازده دوره تا امروز برگزار شده، برای شناسایی آسیب ها و اتخاذ راهکار رفع مشکلات استفاده شود.

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به وضعیت شرکت هپکو و مشکلات این واحد صنعتی، به اینکه حوزه معدن، شرکت هپکو را یک صنعت مهم ملی می‌داند، تاکید کرد و افزود : همه فعالان معدنی در کشور و استان مرکزی به عنوان مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت، برای حمایت از هپکو در کنار استاندار مرکزی و این شرکت خواهند بود و آماده هرگونه همکاری هستیم.

وی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به اهمیت کاهش ضایعات و توسعه فرآوری در صنعت سنگ متذکر شد : قطعا ارائه اطلاعات نادرست به سرمایه گذاران در حوزه سنگ و معدن، به کشور آسیب وارد می‌کند و دیدگاه سنتی به فعالیت در این صنعت نیز بایست اصلاح شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =