افت ۱۴۲۰ واحدی شاخص بورس تهران؛ روز خوب صنایع شهرستانی

ایرنا نوشت: شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) بیش از یک هزار و ۴۲۰ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۱۳ هزار و ۴۸ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۶۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۷۵۵ واحد کاهش به ۹۱ هزار و ۳۰۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۱۷۴ واحد افت به ۶۱ هزار و ۱۱۶ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز ۲ هزار و ۷۰۸ واحد کاهش به رقم ۳۶۲ هزار و ۷۲ واحد رسید، شاخص بازار اول ۴۲۰ واحد و شاخص بازار دوم پنج هزار و ۶۳۵ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، فولاد خراسان (فخاس) با ۱۶۱ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۴۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۴۳ واحد و پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۳۸ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل بانک ملت (وبملت) با ۱۴۶ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۴۴ واحد و گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۱۴۲ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، بانک صادرات ایران، بانک اقتصاد نوین، سرمایه گذاری البرز (هلدینگ) و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک‌ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۶۴ برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۱۷۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۴۹ واحد افت داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۶۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۵۰۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هشت هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت شیراز (شراز)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و گروه صنایع کاغذی پارس (چکاپا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، تولید مولد نیروگاهی بجهرم (بجهرم)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

۲۲۶۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =