فارس: سخنگوی جنبش الحوثی یمن با اعلام حمایت از مردم برای تغییر رژیم "علی عبدالله صالح " دیکتاتور مستبد این کشور تاکید کرد که این رژیم تابع محض و تسلیم بی قید وشرط خواست و اراده آمریکاست.

"محمد عبد السلام " در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت: موضع جنبش الحوثی کاملا شفاف است و از مردم یمن می‌خواهد به ویژه در برهه کنونی در جهت تغییر و برچیدن ظلم و فساد گام بردارد و کشور را از سیطره شدید آمریکا رها کند.

عبدالسلام افزود: یمن امروز حاکمیتی ندارد و در آن هواپیماهای آمریکایی مردم را در داخل خاک این کشور در مناطق ابین، صعده، شبوه، مارب و صنعا هدف قرار داده به خاک و خون می کشند.

سخنگوی جنبش الحوثی تصریح کرد: اعضا و هواداران جنبش الحوثی خواهان تغییر رژیم مستبد علی عبدالله صالح هستند که 32 سال قدرت را در یمن در قبضه خود گرفته و انوع ظلم و استبداد را علیه مردم اعمال کرده است.

وی با اشاره به سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا در استان ابین که 10 روز پیش روی داد، گفت: یمن بر مرزهای خود در دریا، خشکی و مرزهای هوایی هیچ گونه تسلط و حاکمیتی ندارد بلکه کشور را در اختیار آمریکا و ایادی آن در منطقه قرار داده است.

عبدالسلام افزود: رسانه های آمریکایی در این زمینه اعتراف کرده اند که یمن در افزایش تحرکات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در منطقه، نقش به سزایی دارد.

وی تصریح کرد: برای سفیر آمریکا در صنعا در ویژه‌ای جهت ورود به کاخ ریاست جمهوری وجود دارد و همچنین با قبایل و گروه‌های مخالف جلسه تشکیل می‌دهد تا از سیاست‌های آنها مطلع شود و آن وقت اوامر خود را بر اساس منافع آمریکا اعمال کند.

سخنگوی جنبش الحوثی افزود: رژیم حاکم به مدت شش سال استان های شمالی را هدف حمله قرار داد و به آمریکا و ایادی آن در منطقه از جمله عربستان اجازه داد تا یمنی ها را هدف حمله قرار دهند.

وی افزود: رژیم علی عبدالله صالح به آمریکا اجازه تسلط بر یمن به نفع رژیم صهیونیستی داده است و مردم یمن مخالف اینگونه اقدامات بوده و خواستار عزت مسلمانان یمن و مبارزه با اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

عبدالسلام تصریح کرد: وضع اقتصادی یمن بسیار وخیم است در همین حال دولت به دلیل وابستگی شدید به آمریکا قدرت اتخاذ تصمیم های مستقل را ندارد از این رو، جنبش الحوثی در جهت همراهی با مردم اعلام می کنند که خواهان تغییر واقعی در یمن هستند.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =