چرا آتش‌نشانی در بعضی محلات دیر به صحنه حوادث می‎رسد؟

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران می گوید متوسط زمان رسیدن خودروهای امدادی آتش نشانی به صحنه حوادث در تهران، کمتر از میانگین جهانی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار ما به بیان جزییاتی درباره عملکرد سازمان آتش نشانی تهران پرداخت.

مهدی داوری دولت آبادی گفت: زمان دسترسی مردم به خدمات آتش نشانی در تهران، کمتر از میانگین جهانی است و با اقداماتی که اجرا خواهد شد، دسترسی عادلانه و برابر مردم به خدمات آتش نشانی، سریعتر خواهد شد.

او توضیح داد: فارغ از کیفیت نحوه عملیات آتش نشانی در صحنه که همیشه مورد توجه است، شاخص مهم زمان پاسخگویی داریم. این زمان در دنیا ۶ دقیقه تعریف شده است. یک دقیقه برای اطلاع مردم به سامانه آتش نشانی، یک دقیقه برای تجزیه و تحلیل پیام و اعزام نیرو و خروج نیروها از محل و ۴ دقیقه برای رسیدن نیروها به محل. میانگین پاسخگویی ما در تهران، زمانی برای ۵ دقیقه و ۵۵ ثانیه دارد، یعنی با استانداردهای جهانی همسو است، ولی زمان دسترسی ۵دقیقه و ۵۵ دقیقه، به این مفهوم نیست که در همه نقاط این برابری وجود دارد. در برخی نقاط از تهران، فقط هم در مناطق محروم نیست، مثلا در شمال شهر تهران، چون ترافیک زیاد است، مجبوریم ایستگاه ها را به همدیگر نزدیکتر بسازیم.

متن کامل این گفتگو را (اینجا) بخوانید.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =