بهمن دری، عصر چهارشنبه در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان افزود: پیش بینی می شود این رقم تا سال آینده به یک هزار عنوان برسد.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طی یک سال گذشته و پس از اغتشاشات انتخابات ریاست جمهوری تاکنون 350 عنوان کتاب با موضوع «فتنه» چاپ و منتشر شده است که سهم زیادی در روشن شدن چهره واقعی فتنه گران داشت.


بهمن دری، عصر چهارشنبه در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان افزود: پیش بینی می شود این رقم تا سال آینده به یک هزار عنوان برسد.

وی اظهار داشت : انتشار این گونه کتابها در واقع حوزه بصیرت پراکنی و بصیرت افکنی را وسیع کرده، زیرا برخی از آنها با محتوای عمیق به جریان شناسی کمک زیادی کرده است.

همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهمن دری در حاشیه گشایش سیزدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان گفت: امسال ایران در بخش تعداد کتاب های دینی منتشر شده جهان رتبه اول را از آن خود کرد.

معاون وزیر فرهنگ وارشاد با بیان اینکه برپایی نمایشگاه های کتاب عامل مهمی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، اظهارداشت: از مجموع 180 نمایشگاه استانی کتاب برگزار شده از ابتدای انقلاب تاکنون 94 مورد در دولت نهم و دهم برپا شده است.

دری افزود: اکنون 2000 کتابفروشی در کشور فعالیت دارند و مردم می توانند همه کتاب های موجود در این مراکز را یک جا درکنار تازه ترین حوزه نشر در نمایشگاه های استانی خریداری کنند.

وی ادامه داد: مطالعه روزنامه، اینترنت یا ادعیه دراندازه گیری سرانه مطالعه ایران محاسبه نمی شود، اما کشورهای دیگر خواندن انجیل را در برآورد سرانه کتاب منظور می کنند، با این حال باید تلاش کرد در سرانه مطالعه و شاخص های فرهنگی آمار قابل قبولی در سطح جهانی ارایه کنیم.

دری افزود: در پنج سال گذشته سرانه کتابخوانی در ایران بالا رفته و یکی از عومل اصلی آن افزایش نمایشگاه های استانی کتاب بود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تدابیر اتخاذ شده در حوزه نشر کتاب، حتی با اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه ها به طور قطع افزایش قیمت کتاب نداریم.

وی افزود: اگرچه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تفاوت هایی در قیمت ها شاهد بودیم اما یارانه کاغذ از سه سال پیش حذف شده است و وزارت ارشاد جزء دستگاه های پیشتاز در هدفمندی یارانه هاست.

وی اظهار داشت: در راستای بسته های حمایتی هدفمند کردن یارانه ها در حوزه نشر مقرر شد کتاب هایی که مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد قرار می گیرند کاهش قیمت آنها در دستور کار قرار گیرد.

دری گفت: در این بسته حمایتی وزارت ارشاد از کتب ارزان حمایت بیشتری می کند و این خود به خود باعث تشویق ناشران برای پائین آوردن قیمت ها می شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: از ابتدای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها 190 میلیاردریال کتاب از ناشران خریداری شده است.

وی تصریح کرد: پیش خرید کتاب از ناشران باعث کنترل قیمت ها شده و این موضوع نیز جزء بسته های حمایتی است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: در پی موافقت رئیس جمهوری با درخواست وزارت ارشاد افزایش گستره بسته حمایتی در قالب صدور کارت الکترونیکی و دادن تسهیلات به اهالی فرهنگ، اصحاب قلم، دانشجویان و طلاب در دست انجام است.

دری افزود: همچنین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها تسهیلاتی در قالب کارت الکترونیکی به اهالی قلم، دانشجویان، طلاب و اصحاب اندیشه ارائه می دهند.

60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =