۰ نفر
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
 تحقیقات هوآوی در زمینه شبکه‌های 6G

هنوز شبکه 5G در بسیاری از کشورها فراگیر نشده است ولی هوآوی با نوآوری‌های خود به دنبال خلق شبکه‌های 6G با سرعتی معادل صد برابر نسل پیشین است. شرکت هوآوی برای توسعه 6G با مراکز پژوهشی مختلفی همکاری می‌کند.

به جرأت می‌توان گفت که سرعت پیشرفت پهنای باند اینترنت همراه، به مراتب بسیار بیش از اینترنت ثابت نظیر ADSL و شبکه‌های محلی است؛ این روند پس از ارائه اینترنت 3G سرعت بیشتری به خود گرفته و بخش اعظم این پیشرفت را مدیون شرکت‌هایی مانند «هوآوی» هستیم که در صنعت مخابرات پیشرو هستند.

با وجود اینکه هنوز بسیار از کشورها اینترنت 5G را تجربه نکرده‌اند، کمپانی Huawei تحقیقات خود روی فناوری 6G را آغاز کرده است. رن ژنگفی، بنیان‌گذار هوآوی به تازگی تأیید کرده که این شرکت مرحله تحقیق و توسعه فناوری ارتباطی 6G را آغاز کرده است.  او همچنین اطلاعاتی را در این زمینه ارائه کرده است که می‌تواند جالب توجه باشد.

مؤسس هوآوی با بیان این که اگر چه مراحل R&D شبکه 6G آغاز شده، اما ورود آن به بخش مصرفی و تجاری، در 10 سال آتی اتفاق خواهد داد. به نظر می‌رسد که هوآوی نخستین شرکتی است که به طور رسمی از کار روی فناوری 6G برای سال‌های آینده سخن می‌گوید. بد نیست بدانید که سرعت شبکه 6G به نسبت شبکه 5G تا 100 برابر بیشتر است.

شبکه 6G تنها برای گوشی‌های هوشمند و اینترنت همراه طراحی نمی‌شود؛ این شبکه با پهنای باند بسیار بالای خود برای اینترنت اشیا، خودروهای خودران، صنایع و کارخانه‌های هوشمند و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد؛ همان‌طور که هدف اصلی از ارائه اینترنت 5G چیزی فراتر از گوشی‌های هوشمند بوده و امروزه شاهد توسعه 5G برای کاربردهایی مثل کنترل ماشین‌های غول‌پیکر و خودروهای خودران هستیم.

به عقیده رن ژنگفی، یکی از مهم‌ترین دلایلی که توسعه و راه‌اندازی اینترنت 6G را طولانی می‌کند، تدوین قوانین و پروتکل‌های آن است. با توجه به گفته‌های بنیان‌گذار این شرکت، هوآوی هم‌اکنون به شکل موازی در حال کار روی نسل دوم شبکه 5G و 6G است. این در حالی است که کشورهایی مانند روسیه در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های 5G هستند و در کشورهایی مانند انگلستان و کره جنوبی، شبکه 5G  در دسترس است.

از سوی دیگر می‌توان هوآوی را بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده شبکه 5G در جهان دانست. این شرکت همواره در تلاش برای جذب قراردادهای تجاری به منظور راه‌اندازی شبکه‌های پیشرفته 5G بوده و تنها از ژوئن سال 2019 تا کنون، بیش از 50 قرارداد تجاری بدین منظور با این کمپانی بسته شده است.

نباید نادیده گرفت که برخی شرکت‌های دیگر نیز اعلام کرده‌اند که به فکر توسعه شبکه 6G افتاده‌اند. به این ترتیب به نظر می‌رسد که رقابت بین هوآوی از چین و شرکت‌هایی از کره جنوبی در این زمینه آغاز شده است. با وجود این، هوآوی تجربه شبکه قدرتمند 5G را در دو نسل در کارنامه خود دارد و همین می‌تواند برگ برنده این کمپانی باشد.

جالب است بدانید که شرکت هوآوی در کشور کانادا در حال همکاری با بیش از 13 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی است تا کار توسعه شبکه 6G را به بهترین شکل انجام دهد. هرچند که نباید حداقل تا 10 سال آینده منتظر شبکه 6G آن هم به شکل فراگیر باشیم، اما این خبر نشانه خوبی از سرعت و اهمیت به پیشرفت اینترنت‌های همراه است. دور شدن از سیستم‌های کابل‌کشی و البته استفاده از اینترنتی با پهنای باند 100 برابر بیش از شبکه 5G، می‌تواند جهان تکنولوژی را دگرگون کند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =