۱ نفر
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
ترامپ: کردها قصد عقب نشینی دارند

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، ی.پ.گ (یگان‌های مدافع خلق کرد که ترکیه آن را شاخه سوری پ.ک.ک می‌داند) قصد دارد تا عمق ۳۰ کیلومتری از مرز با ترکیه عقب نشینی کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از موضع خود درباره عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه دفاع کرد و گفت، این وظیفه نیروهای آمریکایی نیست که امنیت مرزهای ترکیه و سوریه را برقرار کنند.

 

ترامپ در سخنرانی در برنامه‌ فعالان مسیحی در واشنگتن گفت: آنها باید مرزهای خودشان را داشته باشند، تصور نمی‌کنم سربازان ما باید برای ۵۰ سال آینده در آنجا باشند تا از مرزهای ترکیه و سوریه محافظت کنند در حالی که ما از تامین امنیت مرزهای کشورمان بازمانده‌ایم. باید بگذاریم ترکیه خودش مرزهایش را اداره کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: اگر ترکیه به حمایت از اقلیت‌ها متعهد نباشد و مسؤولیت بازداشتی‌های داعشی در شمال شرق سوریه را برعهده نگیرد تحریم‌های سختی بر آن اعمال خواهد شد.

وی افزود: آمریکا تعداد زیادی سرباز خود را در عراق از دست داد و هزینه‌های تریلیون دلاری کرد ما باید از این جنگ‌ها خارج شویم. وضعیت خاورمیانه اکنون از زمان قبل از مداخله آمریکا به بهانه سلاح‌های کشتار جمعی عراق ناامن‌تر است. من به فرماندهان آمریکایی گفتم باید سربازان‌مان را بعد از ۱۹ سال ماندن در افغانستان از این کشور به خانه بازگردانند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در اشاره به "منطقه امنی" که آنکارا قصد ایجاد آن را از طریق عملیات "چشمه صلح" دارد، اظهار کرد: در حال حاضر منطقه‌ای به عمق ۳۰ کیلومتر در طول مرزهای ترکیه به وجود آمده است.

وی افزود: یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) قصد دارند تا عمق ۳۰ کیلومتری از مرز با ترکیه عقب نشینی کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد: این چیزی خوب خواهد بود. امیدوارم که عقب نشینی کنند. اگر هواپیما ندارید مقابله با نیرویی که دارای هواپیماست، دشوار است.

ترامپ افزود: ما بر داعش پیروز شدیم، ماموریت خود را تمام کردیم و باید به کشور بازگردیم. 

وی خاطرنشان کرد: قرار بود ما ۳۰ روز در سوریه بمانیم اما حضور ما در آنجا ۱۰ سال طول کشید، این جنگ‌ها تمام شدنی نیستند، ما باید سربازان‌مان را از آن جنگ‌های بی‌پایان به کشور بازگردانیم.

ترامپ افزود،‌ از دولتش خواسته در کنار کردها در شمال سوریه بجنگند اما آنها رد کردند.

وی تصریح کرد: ما هرگز جانب هیچ طرف را علیه طرف مقابل نخواهیم گرفت.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    5 33
    مرزهای سایکس پیکو مال زمان مرگ عثمانی ها بوده کردها و اعراب شامات منتظر مرزهای جدید باشند روس هم کاری نمی تواند مقابل سلطان فاتح عثمانی انجام بده نظم جهانی به قبل تشکبل ملل متحده برگشت
    • IQ ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
      7 6
      بهتره به خزعبلات لمپراطوری توخالی عثمانی دلخوش نباشی وگرنه اگر بخوایم به عقب برگردیم قطعا پانترک ها خوشحال نخواهند شد
  • MRJ GB ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    4 21
    از ترسشونه
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    4 9
    فیلم های تاریخی می گه ترک ها راحت از شهرهای یونان فعلی رفتند ولی حلب و موصل را با گریه سلطان غول را بیدار کرده غولی که خیلی پیشرفته تر از کشورهای غرب آسیاست حداقل زورش به آسیا که می رسه
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    2 1
    کرده قصد بدی برای کشورهای منطقه دارند