چرا ادغام وزارتخانه‌ها به سرانجام نرسید؟

رییس اسبق موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی معتقد است: دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن ادغام نشدند، کنار هم قرار گرفتند؛ آن هم با همه وظایف، شرکت‌ها، ساختارها و ... یعنی ادغام هیچ‌گاه به سرانجام نرسید.

محمود دودانگه در کافه‌خبر خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که چه اشتباه‌هایی در ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن وجود داشت که در نهایت به سرانجام نرسید؟ اظهار داشت: من اگر به سال‌هایی برگردم که ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی دنبال می‌شد، باید بگویم که مفروضاتی برای ادغام پیگیری می‌شد.

وی افزود: یکی از مفروضات این بود که ساختار و بدنه دولت را با توجه به قانون برنامه پنجم، چابک و کوچک کنیم. در همین چارچوب، نمی‌توانستیم بگوییم وزارت بازرگانی را با همه اختیارات، مسوولیت‌ها و سازمان‌ها می‌خواهیم حفظ کنیم و از طرف دیگر نیز وزارت صنایع و معادن با ساختارها، تشکیلات و شرکت‌های زیرمجموعه قبلی داشته باشیم.

رییس اسبق موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی تصریح کرد: به عبارتی، دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن در کنار یکدیگر قرار گیرند و وزارت صنعت، معدن و تجارت شوند. فرض اول این بود که واقعا وظایف و تکالیفی که حاکمیتی است، بماند و وظایفی که تصدی‌گرایانه است، واگذار شود. این اتفاق به دلایل مختلف نیفتاد.

دودانگه عنوان کرد: دو وزارتخانه ادغام نشدند، کنار هم قرار گرفتند؛ آن هم با همه وظایف، شرکت‌ها، ساختارها و ... یعنی ادغام هیچ‌گاه به سرانجام نرسید.

مشروح کامل گفت‌وگو با محمود دودانگه، رییس اسبق موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی را می‌توانید ایــنــجـــا بخوانید.

۲۲۶۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =