توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار گفت: در این طرح، ۲ هزار و ۳۱۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار توانمندسازی می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، رقیه صادق زاده روز یکشنبه در نشست مجمع امور بانوان مراغه افزود: با اجرای این طرح،  بانوان سرپرست خانوار  در قالب مشاغل خانگی و خرد توانمندسازی شده و برای آنان اشتغال زایی می شود.

وی ادامه داد: برای ۳۱۰ نفر از بانوانی که زیرپوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نیستند نیز زمینه اشتغال و توانمندسازی فراهم می شود.

صادق زاده اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح،  دوره های ویژه کسب و کار برای بانوان سرپرست خانوار یا بدسرپرست توسط امور بانوان اجرا و برگزار می شود.

وی گفت: هم اکنون نیز ۶۵ صندوق خرد روستایی ویژه بانوان در آذربایجان شرقی فعال بوده که با توجه به ظرفیت های موجود و توانمندی های بانوان، این تعداد افزایش خواهد یافت.

صادق زاده با اشاره به اجرای طرح سند ارتقای جایگاه بانوان در این استان افزود: بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شناسایی و برای ارتقای آنان و نیز بهره گیری از بانوان نخبه و شاخص در پست های مدیریتی برنامه ریزی های مدونی در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کارگاه های پیشگیری و مبارزه با اعتیاد ویژه بانوان در ۱۵ شهرستان آذربایجان شرقی با حضور اساتید دانشگاهی برگزار شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: اجرای کارگاه های علمی و آموزشی و نیز طرح هایی با محور کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای وضعیت ازدواج، سلامت و بهداشت و ارتقای مشارکت زنان در استان از رویکردهای امور بانوان در سال جاری است.

صادق زاده افزود: همچنین با همکاری دستگاه های اجرایی، بانوان شاخص و نخبه این استان شناسایی و اطلاعات آنها جمع آوری می شود.

فرماندار مراغه نیز در این نشست گفت: این شهرستان با ۳۳ سازمان مردم نهاد، از ظرفیت های بالایی در مشارکت های مردمی در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار است.

حمید شکری افزود: اجرای طرح توانمندسازی حاشیه شهری مراغه از جمله طرح هایی است که با بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد به ویژه بانوان در حال اجراست.

وی اضافه کرد: در این طرح اجتماعی، زمینه اشتغال و توانمندسازی برای ۷۵۰ نفر از بانوان این شهرستان ایجاد می شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =