توزیع بیش از ۳۰ هزار وعده غذایی در موکب اوقاف خوزستان در چذابه

مهر نوشت: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار وعده غذایی در موکب اوقاف خوزستان در پایانه مرزی چذابه بین زائران اربعین حسینی توزیع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی خاکباز اظهار کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی همواره یکی از رسالت‌ های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه بوده که از ابتدای مهرماه سال جاری نسبت به برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، امامزادگان و تکایا اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی افزود: مراسم اربعین از برنامه های اصلی در ماه های محرم و صفر است که در این زمینه نیز در مرز چذابه با همکاری اوقاف اصفهان و مدیریت اوقاف خوزستان موکب حضرت علی اصغر (ع)  راه‌اندازی شده است.

مدیر کل اوقاف اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: این موکب ظرفیت اسکان حدود سه هزار زائر را داشته و روزانه ۶ هزار وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام در آن توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ هزار وعده غذایی در موکب اوقاف خوزستان در پایانه مرزی چذابه بین زائران اربعین حسینی توزیع شده است.

 وی بیان کرد: در موکب اوقاف استان برنامه های فرهنگی و مذهبی دیگری نیز از جمله اقامه نماز جماعت، مراسم عزاداری و سخنرانی روزانه برگزار می شود.

حجت الاسلام خاکباز گفت: این‌ موکب از ۱۸ مهرماه فعالیت خود را آغاز و تا سه روز پس از اربعین نیز به خدمات رسانی های خود ادامه می‌دهد.

وی اظهار کرد: همچنین این آمادگی را داریم تا ضمن خدمت رسانی به زائران اربعین در موکب اوقاف، بخشی از اقلام مورد نیاز سایر مواکب از قبیل آب معدنی و اقلام غذایی را نیز تامین کنیم.

وی تصریح کرد: اعزام ۱۰ مبلغ به مرزهای شلمچه و چذابه برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در میان مواکب از دیگر اقداماتی است که توسط اداره اوقاف استان خوزستان انجام شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =