درخواست فرانسه از اتحادیه اروپا درباره اقدام موثر علیه ترکیه

ایرنا نوشت: وزیر خارجه فرانسه از اتحادیه اروپا خواست ضمن محکومیت تهاجم نظامی ترکیه علیه سوریه، موضع محکمی در مورد صادرات اسلحه به این کشور اتخاذ کند.

به گزارش روز دوشنبه آسوشیتدپرس، «ژان ایو لودریان» روز دوشنبه پیش از نشست با وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، نسبت به تبعات حملات ترکیه هشدار داد و بر ضرورت تشکیل جلسه ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش تاکید کرد.

وزیر خارجه فرانسه با ابراز نگرانی از احیای تهدید داعش ناشی از حمله ترکیه به سوریه خواستار تشکیل جلسه این ائتلاف شد.

لودریان همچنین از اتحادیه اروپا خواست که موضع محکمی در خصوص صادرات اسلحه به ترکیه اتخاذ کنند.

وزیر خارجه فرانسه گفت:‌ این حمله، تلاش های امنیتی و بشردوستانه ائتلاف علیه داعش را زیر سوال می برد و خطراتی را برای تضمین امنیت اروپایی ها به وجود می آورد.

لودریان گفت: این حملات باید متوقف شود. شورای امنیت سازمان ملل غافلگیر شده است.

وزیر خارجه فرانسه افزود: اتحادیه اروپا باید تحریم تسلیحاتی ترکیه را در نظر بگیرد و خواستار پایان دادن به حملات ترکیه به سوریه شود. 

لودریان گفت: این حمله باعث وارد آمدن خسارت ها و تلفات جدی انسانی خواهد شد. 

او تاکید کرد: حمله ترکیه، خطر ظهور مجدد داعش را به دنبال دارد. این مساله جدی است چرا که نیروهای دموکراتیک سوریه امروز از سوی متحدان ما در ائتلاف داعش مورد تهدید واقع شده اند.

وزیر خارجه فرانسه گفت: این حمله یک خطر واقعی علیه بشریت است. 300 هزار آواره سوری به دنبال حملات ترکیه در نگرانی به سر می برند



دفتر ریاست جمهوری فرانسه بامداد دوشنبه اعلام کرد که این کشور در ساعات آینده اقداماتی برای محافظت از نیروهای نظامی و صلح بان خود در شمال شرق سوریه انجام می‌دهد.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه بامداد دوشنبه پس از نشست اضطراری کابینه دفاعی دولت این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که پاریس برای تضمین امنیت نیروهای نظامی و صلح بان خود در شمال شرق سوریه در ساعات آینده اقداماتی را انجام می‌دهد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه یکشنبه شب گفت که در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری ترکیه و آمریکا خواستار توقف فوری حمله آنکارا به شمال سوریه شده و به آن‌ها گفته است که این حمله ممکن است باعث ایجاد بحران انسانی شود.

مکرون در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تصریح کرد: خواسته مشترک ما این است که این حمله متوقف شود. این حمله خطر ایجاد وضع انسانی ناپایدار و بازگشت داعش در منطقه را به دنبال دارد.

فرانسه پیش تر در واکنش به حمله نظامی ترکیه به نیروهای کرد در شمال شرق سوریه اعلام کرد که فروش سلاح را به آنکارا متوقف می‌کند.

ترکیه چهارشنبه گذشته حمله نظامی خود را در شمال سوریه کلید زد و اردوغان گفت که این حمله نظامی «عملیات چشمه صلح» نام داشته و  علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) است.
حمله ترکیه به شمال سوریه به رغم مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی صورت گرفت.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =