ایرنا:'ابراهیم کنعان' نمایده مجلس و رییس کمیسیون بودجه مجلس لبنان با اشاره به تخلفات مالی رخ داده در زمان سعد حریری گفت: نقش وزارت مالی و خزانه داری کل کشور در دولت (که در اختیار حزب المستقبل قرار داشت) صرفا پوشش دادن پرداخت های حریری بود.

ابراهیم کنعان که در مصاحبه با شبکه او تی وی لبنان سخن می گفت، ادامه داد: چراغ سبزی که برخی نمایندگان مجلس به حریری داده بودند، او را قادر ساخته بود تا با هدف اجرای برنامه های سیاسی خاص خود به هزینه کرد اموال دولتی از خزانه بپردازد.
وی همچنین افزود: مسئولیت وزارت مالی جدید بسیار سنگین خواهد بود و اولین وظیفه وی بازگرداندن سیاست های مالی به مجرای اصلی مطابق با قانون اساسی و پس گرفتن بخشش ها می باشد.
وی تاکید کرد: مطمئن هستم بدین ترتیب از 50 درصد اسراف ها جلوگیری خواهد شد.
از سوی دیگر،'زیاد عبس' از چهره های برجسته حزب آزاد ملی لبنان، تلاشهای سعد حریری در مراسم ششمین سالگرد ترور پدرش 'رفیق حریری' را در جهت سوء استفاده مجدد وی از جوانان برای رسیدن اهداف سیاسی خود دانست.
وی گفت: سعد حریری دقیقا همین گفتار را در 14 مارس 2005 بیان کرده بود تا قدرت را در دست بگیرد و امروز نیز با قصد دستیابی به همان هدف این سخنان را تکرار کرد.
گفتنی است مراسم ششمین سالروز ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان روز دوشنبه هفته جاری برگزار شد که احزاب مختلف گروه 14 مارس از جمله خود سعد حریری با هجوم به گروه 8 مارس بر پایبندی خود به دادگاه حریری تأکید کردند.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 131093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =