سند توسعه مهارت با رویکرد محلی و منطقه ای به دنبال شناسایی فرصت‌های اشتغال زایی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با بیان اینکه هدف از تدوین سند توسعه مهارت استان کردستان با رویکرد محلی و منطقه ای شناسایی فرصت‌های شغلی است، گفت: ایجاد روش‌های هدفمند و صرفه‌جویی در هزینه‌ها با رویکرد محلی و منطقه‌ای از اولویت‌های این سند محسوب است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سید جمیل احمدی در نشست شورای مهارت شهرستان قروه با محوریت بررسی و تدوین سند توسعه مهارت با رویکرد محلی و منطقه ای، اظهار داشت: دولت کارآفرین یعنی دولتی که بتواند محورهای کارآفرینی را تقویت و ایجاد کند که یکی از این محورها توسعه بخش خصوصی همانند آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای فعال

وی هدف اصلی آموزش‌های مهارتی را تربیت نیروی ماهر و توانمند اعلام کرد و افزود: نیرویی که دانش روز و مهارت داشته باشد می‌تواند در توسعه پایدار نقش مؤثری را ایفاء کند و در واقع استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی یکی از الزامات برای رسیدن به توسعه است.

احمدی گفت: در حال حاضر تمام دنیا به سمت و سوی آموزش‌های مهارتی حرکت کرده اند و به دنبال توسعه آن هستند، چرا که داشتن مهارت در هر حوزه‌ای اولویت نخست محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان شناسایی فرصت‌های شهرستان و تبدیل آن به اشتغال و مزیت‌های رقابتی را از اهداف تدوین سند دانست و یادآور شد: این سند می‌تواند مسیر آموزش و اشتغال را تغییر دهد و اگر تمامی اطلاعات مرتبط احصاء شوند کار به صورت عملیاتی انجام خواهد پذیرفت.

وی بیان کرد: هر پروژه تولیدی و صنعتی باید پیوست آموزشی برای تربیت نیروی انسانی داشته باشد و در واقع اگر بتوان نیروی انسانی ماهر پرورش داد و زمینه اشتغال ایجاد شود در رفع بیکاری اثربخش خواهد بود.

سرپرست فرمانداری  قروه هم در این نشست گفت: تمام کشورهای توسعه یافته دنیا به دنبال این هستند که مهارتی که بتواند روند توسعه را در پیش بگیرد را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

الماسی با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی همانند آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای ضروری است، خاطرنشان کرد: در قروه ظرفیت‌های بسیاری همانند معادن وجود دارد که باید با جلوگیری از خام فروشی بتوان مهارت‌های مرتبط را آموزش داده و محصولات معدنی از سنگ تا طلا را فرآوری کرد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قروه هم در پایان این جلسه از آموزش ۳۳۰ هزار نفر- ساعت با هزار و ۳۸۰ نفر- دوره و ۳ هزار و ۶۰۰ نفر شرکت کننده در آزمون در سال گذشته خبر داد.

فردین نامور به عملکرد ۶ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۱۲۳ هزار و ۴۹۹ نفر- ساعت برای ۶۴۴ کارآموز ثبت نام شده آموزش های لازم را دیده اند.

وی اضافه کرد: تعداد آموزشگاه‌های آزاد شهرستان قروه ۱۵ مورد است که در سال جاری تاکنون ۹۴ هزار و ۳۵۴ نفر- ساعت آموزش داده شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1311218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =