سنندج و مریوان میزبان نمایشگاه آثار اساتید خوشنویسی کشور

سرپرست انجمن خوشنویسان استان کردستان گفت: نمایشگاه آثار اساتید خوشنویسی ایران با عنوان "دستخط" در دو شهرستان مریوان و سنندج گشایش می یابد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، امجد افتخار با اعلام این خبر اظهار داشت: نمایشگاه خوشنویسی دست‌خط که متشکل از خطوط اساتید کشوری از جمله غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی، مجتبی ملک‌زاده و رضا بنی رضی است   در شهرهای مریوان و سنندج برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این نمایشگاه با حضور خود اساتید خوشنویسی کشور در شهرستان مریوان افتتاح خواهد شد، افزود: این نمایشگاه در بردارنده ۱۰ اثر ارزشمند از اساتید خوشنویسی کشور و آثاری از هنرمندان استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان و ایلام است.

افتخار بیان کرد: نمایشگاه دستخط شهرستان سنندج نیز بعدازظهر روز جمعه ۲۶ مهرماه جاری در سالن اجتماعات بانک ملی ایران با حضور مسوولان استانی و اساتید خوشنویسی کشور برپا می‌شود.

سرپرست انجمن خوشنویسان استان کردستان با اشاره به رشته‌های تخصصی آثار ارائه شده در این نمایشگاه عنوان کرد: این نمایشگاه در بردارنده آثاری در شاخه‌های تخصصی خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ  است که در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در سطح استان‌های کشور برپا می‌شود، عنوان کرد: کردستان هفتمین استان میزبان نمایشگاه دستخط در کشور است و پیش از این نیز در موزه بانک ملی تهران این نمایشگاه دایر بود.

افتخار هدف از برپایی نمایشگاه دستخط در استان کردستان را آگاهی بیشتر مردم شهر برای دیدن آثار اساتید رده اول ایران در عرصه هنر خوشنویسی برشمرد و گفت: باید مردم به ویژه جوانان و نوجوانان ما با اساتید این عرصه و هنر آنها آشنا شوند و علاوه براین استان کردستان از نگاه انجمن خوشنویسان ایران از استان‌های مطرح کشور به شمار می‌رود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1311600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =