کار کردن برای خرید یک آیفون ۱۰ چند روز زمان می‌برد؟

ایسنا نوشت: به تازگی اطلاعات مربوط به حقوق و روزهای کاری افراد شاغل در شهرها و کشورهای مختلف گردآوری شده تا مشخص شود با صرف درآمد حاصل از چند روز کاری می‌توانند یک دستگاه گوشی آیفون ۱۰ خریداری کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از میزان درآمد کارگران و کارمندان در کشورهای مختلف و همچنین قیمت گوشی هوشمند آیفون ۱۰ (ایکس)، کارشناسان فعال در موسسه آماری و تحقیقاتی Statista به تازگی نمودار و اطلاعات جدیدی منتشر و ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد هر نفر در هر کدام از شهرها و کشورهای مذکور چند روز باید کار کند و به حقوق و درآمد خود دست نزند تا استطاعت مالی برای خریداری یک دستگاه گوشی هوشمند آیفون ۱۰ (ایکس) را پیدا کند.

بر اساس گزارش مجله فوربس، نمودار زیر با تحلیل و بررسی میانگین درآمد افراد شاغل در شهرها و کشورهای مختلف و همچنین متوسط تعداد روزهای کاری، نشان دهنده استطاعت مالی افراد شاغل برای خریداری یک دستگاه گوشی هوشمند آیفون ۱۰ (ایکس) بوده که در زیر به آن اشاره شده است:

بر اساس نمودار بالا، افراد شاغل در شهر لاگوس، یکی از شهرهای مهم و بزرگ در نیجریه، باید به طور متوسط ۱۳۳.۳ روز (حدود چهارماه) کار کنند و به حقوق خود دست نزنند تا بتوانند یک دستگاه گوشی آیفون ۱۰ (ایکس) خریداری و استفاده کنند.

بعد از آن، افراد شاغل در شهر نایروبی کنیا به طور متوسط باید حقوق ۷۲.۲ روز کاری خود را به طور کامل پس‌انداز کرده تا بتوانند آن را صرف خریداری و استفاده از گوشی آیفون ۱۰ کنند. 

شهر لیما، پایتخت کشور پرو با ۴۸.۲ روز کاری افراد شاغل در رتبه سوم این رده‌بندی قرار گرفته است و قبل از پکن، پایتخت چین با میانگین ۳۹.۳ روز کاری و مسکو، پایتخت روسیه، با متوسط ۳۷.۳ روز کاری جای گرفته است.

افراد در شهر ژوهانسبورگ، پایتخت اقتصادی و صنعتی کشور آفریقای جنوبی نیز باید به طور میانگین درآمد ۳۶.۴ روز کاری خود را صرف خریداری یک دستگاه گوشی آیفون ۱۰ کنند.

این رقم در دوبی، بزرگترین شهر در امارات متحده عربی، ۱۳.۴ روز کاری است و این بدان معناست که افراد شاغل در این شهر تنها کافیست ۱۳.۴ روز کار کنند تا بتوانند با حقوق و دستمزد حاصل از آن، یک دستگاه گوشی آیفون ۱۰ (ایکس) خریداری کنند.

بعد از دوبی، افراد شاغل در شهرهای لندن با صرف حقوق و درآمد حاصل از متوسط ۱۱.۳ روز، هنگ کنگ ۹.۴ روز، نیویورک ۶.۷ روز و زوریخ ۴.۷ روز کاری قادر خواهند بود یک دستگاه از گوشی مذکور را بخرند.

223231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1311640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =