۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
چه چیزی باعث بروز سرطان سینه می‌شود؟

فارس نوشت: متخصص جراحی عمومی گفت: غذاهای چرب، فست فودها، غذاهای کنسروی و کم تحرکی باعث بروز سرطان سینه در زنان می‌شود.

آسیه الفت، متخصص جراحی عمومی و عضو هیأت علمی پژوهشکده درمان سرطان معتمد در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «تأثیرات سبک زندگی سالم در جلوگیری از بروز سرطان سینه در زنان»، اظهار داشت: به دلیل سبک زندگی در کشورهای غربی، میزان بروز سرطان در این کشورها زیادتر است و بیش از 180 نفر از هر100 هزار نفر است.

وی ادامه داد: در ایران میزان شیوع سرطان سینه یک چهارم این میزان است البته این آمار در اکشور در حال افزایش است.

این متخصص جراحی عمومی بیان داشت: موضوع مهم این است که ایران نیز به سمت  صنعتی شدن و  سبک زندگی غربی در حال پیش رفتن است؛ مثلا مصرف غذاهای فست فودی زیاد، کنسروی و آماده از عوامل بسیار مهم در بروز سرطان‌ها از جمله سرطان سینه است.

الفت افزود: بسیاری از خانم‌ها شاغل هستند و مجبورند غذاهای آماده مصرف کنند؛ در حالی که غذاهای چرب، فست فودها و کم تحرکی نقش زیادی در ایجاد سرطان سینه دارد.

وی تأکید کرد: به خانم‌ها توصیه می‌کنیم  پیاده‌روی روزانه داشته باشند؛ اینکه خانمی بیان می‌کند من از صبح تا شب در خانه فعالیت دارم، این کار اصلا ورزش محسوب نمی شود، بلکه باید یک خانم در روز  نیم ساعت تا 45 دقیقه پیاده‌روی کند و اگر توانست در هفته نیز یکروز فعالیت سنگین داشته باشد.

این متخصص جراحی عمومی اضافه کرد: اگر افراد از جمله خانم‌ها نمی توانند باشگاه بروند به پارک محل رفته و از امکانات ورزشی آنجا استفاده کند تا ضربان قلب و تنفس فرد افزایش پیدا کند.اگر چنین سبک زندگی داشته باشند و ادامه دهند، درصد ابتلا به سرطان از جمله سرطان سینه بسیار کاهش پیدا می‌کند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =