تاثیر افزایش قیمت بنزین روی قیمت خودرو/ کاربران خبرآنلاین: حقوق‌ را هم واقعی کنید

برخی کاربران خبرآنلاین درباره تاثیر افزایش قیمت بنزین روی قیمت خودرو معتقدند «اگر قرار است قیمت بنزین واقعی شود، باید قیمت خودرو نیز واقعی شود. »

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر چند هنوز دولت تصمیمی در خصوص تغییر قیمت بنزین و یا اعلام سهمیه نگرفته است، اما بسیاری از کارشناسان این اقدام را گریزناپذیر می‌دانند. اما سوال مهم این‌جاست که تغییر قیمت بنزین چه تاثیری بر بازار راکد خودرو در ایران به جا خواهد گذاشت؟

یکی از کاربران خبرآنلاین در نظرسنجی‌ای که در این خصوص منتشر شد، نوشت: «اگر قرار است قیمت بنزین واقعی شود، باید قیمت خودرو نیز واقعی شود. برداشتن تعرفه‌ها و واردات بدون محدودیت. الان کسانی که خودروهای داخلی به‌خصوص مدل پایین دارند، بیشتر بنزین مصرف می‌کنند و در نتیجه بیشتر ضرر می‌کنند. »

کاربر دیگری نیز عنوان کرد: «حقوق‌ها هم باید واقعی شوند. »

«علی» یکی از کابران خبرآنلاین تصریح کرد: «این‌جا ایرانه. هر چی گرون بشه، کالای وابسته به اون هم گرون می‌شه. کاملا برعکس، همه متدهای اقتصادی علمی جهان! »

کاربری متذکر شد: «گرانی بنزین رو بازار خودرو تاثیری نخواهد داشت، ولی رو همه بازارهای دیگه تاثیر شدیدی خواهد داشت. »

«هادی» کاربر خبرآنلاین نوشت: «با این حال که مخالف افزایش بنزین هستم، ولی چاره ای ظاهرا نداریم. »

کاربری تصریح کرد: «بنزین یکی از پایه‌های اصلی تعیین قیمت همه کالاهاست. پس قیمت خودرو بالا می‌ره و بازار کسادتر می‌شه. »

یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شد: «باعث رکود و تورم در تمام بازارهای نیمه جان می‌شود و یک شوک تورمی محسوسی به اقشار متوسط به پایین وارد خواهد کرد. »

«رضا» کاربر خبرآنلاین نوشت: «ما اگر مثل همه جای دنیا باشیم که با افزایش قیمت انرژی و سوخت، قیمت وسایل و در این‌جا خودرو باید بیاد پایین. ولی از اونجا که ما کلا با همه جای دنیا متفاوت هستیم، قطعا می‌شه پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها همه با هم می‌ره بالا. »

«امیر» دیگر کاربر خبرآنلاین عنوان کرد: «از اون‌جا که تو ایران همیشه همه چی برعکسه، شک نکنید که ماشین گرون‌تر می‌شه و عطش مردم برای خرید بیشتر. »

کاربری یادآور شد: «از نظر علم اقتصاد در یک اقتصاد باز و لیبرال این دو کالا مکمل یکدیگر هستند. یعنی اگر قیمت یکی بره بالا، قیمت اون یکی باید بیاد پایین که در ایران به دلیل انحصاری بودن بازار خودرو، این‌گونه ارتباطی بین این دو کالا برقرار نیست، بلکه کاملا برعکس هست. یعنی اگر قیمت بنزین بره بالا، قیمت ماشینم می‌ره بالا. »

کاربری یادآور شد: «رکود بازار خودرو یک معنا بیشتر ندارد و آن این‌که مردم فقط به این دلیل خودرو نمی‌خرند که به دلیل تورم شدید و کاهش ارزش پول ملی و گرانی سرسام‌آور، پولش را ندارند و الا این مردم در سنوات قبل نشان داده‌اند که هر چهارچرخی را بدون توجه به توجیه اقتصادی امنیت تکنولوژی و دلایلی از این دست می‌خرند، بنابراین در شرایط فعلی، گرانی بنزین تاثیر زیادی در بازار خودرو نخواهد داشت، چون خودرو از دسترس قشر عظیمی از جامعه به کل خارج شده است. »

«علی» کاربر دیگری تصریح کرد: «قیمت بنزین را مطابق قیمت جهانی کنید و ارزش ریال را بالا ببرید. این به نفع طبقه ضیف می‌شه. اگر می‌خواهید به نفع طبقه ضعیف کار کنید، این راهشه؛ به شرطی که پولی که از این طریق به‌دست می‌آورید، در جهت بهبود زندگی مردم کم‌درآمد خرج کنید. »

کاربری یادآور شد: «پایین نگه داشتن قیمت بنزین خیانت است به ایران. »

۲۲۶۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =