رئیس کل بیمه مرکزی: بیمه شاخص ثالث، راننده‌محور می‌شود

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: براساس برنامه ششم توسعه، شرکت‌های بیمه موظفند بر اساس راننده‌محور بودن در بیمه شخص ثالث به هر دستگاه خودرو خسارت پرداخت کنند، یعنی رانندگان پرخطر که ریسک بالایی دارند حق بیمه بیشتری پرداخت کرده و رانندگان قانونمدار از تخفیف های ویژه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در زمینه راننده محور بودن بیمه شخص ثالث افزود: براساس سیستم تنبیه و پاداش که برای رانندگان در نظر گرفته شده،  نوع رانندگی افراد در نرخ حق بیمه شخص ثالث آنها تاثیر گذار است، اما برای هر دستگاه خودرو یک بیمه نامه صادر می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در زمینه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از سوی بیمه گذاران در بیمه شخص ثالث گفت: مالیات بر ارزش افزوده بیمه شخص ثالث در حال حاضر از بیمه گذاران گرفته می شود، اما پیشنهاد دولت و سازمان امور مالیاتی که در قالب لایحه به دولت ارائه شده ، معافیت صنعت بیمه از مالیات است.

وی افزود: امروز در همه نقاط دنیا، از بیمه به عنوان یک رفاه اجتماعی یاد می کنند و مشمول مالیات نمی شود. این لایحه به صحن مجلس رفته و امید است با نظر مثبت نمایندگان مجلس تصویب شود.

سلیمانی پیرامون تصادف با خودروهای نامتعارف و نحوه پرداخت خسارت به آنها گفت: اکنون خودروهای بالای ۱۸۰میلیون تومان، خودروی نامتعارف محسوب می شود و چنانچه تصادفی با ماشینی با ارزش بیش از ۱۸۰میلیون تومان رخ دهد و خودرو نامتعارف فاقد بیمه بدنه باشد، نسبتی از سقف پوشش مالی مقصر حادثه و میزان خسارت گرفته می شود و به همان نسبت خسارت پرداخت می شود.

وی افزود: همه دارندگان وسیله نقلیه به ویژه افرادی که خودرویی با ارزش بیش از ۱۸۰میلیون تومان دارند، توصیه می شود، بیمه بدنه تهیه کنند تا در حوادث متضرر نشوند.

سلیمانی درباره رتبه بندی شرکت های بیمه گفت: توانگری مالی یکی از شاخص های مهم برای انتخاب شرکت بیمه از سوی بیمه گذاران است که از سوی بیمه مرکزی بررسی و اطلاع رسانی می‌‎شود تا افراد قبل از تهیه بیمه نامه از وضعیت مالی شرکت بیمه مطلع باشند.

۲۲۶۲۲۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =