ایرنا نوشت:کمتر از 10 روز پیش رییس کل سازمان توسعه تجارت از تاخیر وزارت صنایع در اعلام فهرست خودروهای مجاز وارداتی انتقاد کرد، این درحالی است که 'علی اکبر محرابیان ' عنوان می کند واردات خودرو با رعایت ضوابط آزاد بوده است .

هرگونه ثبت سفارش واردات خودرو توسط وزارت بازرگانی، منوط به اعلام فهرست خودروها توسط وزارت صنایع ومعادن است و به گفته 'حمید صافدل ' از شهریورماه گذشته تاکنون لیستی از سوی این وزارتخانه اعلام نشده است .
وزیر صنایع و معادن عنوان کرد: در 9 ماه امسال واردات خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته و این امر به معنای آن است که انواع مختلف خودرو وارد کشور شده است .
محرابیان با تاکید براینکه وزارت صنایع و معادن براساس آیین نامه بر واردات خودرو نظارت می کند، افزود: اینکه بر روی این نوع واردات هیچ گونه نظارتی نباشد و هر خودرویی با هر شرایطی وارد کشور شود در هیچ جای دنیا پذیرفتنی نیست .
پیشتر معاون وزیر بازرگانی درتوسعه روابط اقتصادی از آنچه 'امضای طلایی در حوزه تجارت خارجی بویژه واردات خودرو' نام برده، ‌اظهار نگرانی کرد و گفت : این وضعیت منجر به فساد و رانت می شود .
وزیر صنایع درپاسخ به پرسشی دراین باره گفت : ' من دراین موارد چیزی نمی دانم ' .

/32

کد خبر 131263

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    لطفا یک سری به سایت http://sabtaresh.tpo.ir بزنید!!! لیست خودروهای وارداتی خالی هست!!! پس آسان موتور و اطلس خودرو از کجا خودروهای 2011 میارن! چرا میگین فساد نیست!!! چرا همش شعار میدین!!
  • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    جوابیه:دوست عزیز همیشه مرسوم بده خودروسازان دنیا از نیمه سال یعنی اواخر تابستان تولیدات را با مدل سال بعد به بازار های هدف برسانند و همین موضوع هم در مورد بازار ایران صادق است مه از اوایت پاییز مدل هی 2011 وارد می شوند در هرصورت وزارات صنایع واردات رو به نوعی دیگر بسه حالا با عناوین مختلف مطرح می کنند
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    شمام شک نکنید نظارت بر واردات بر خودرهای المانی و ژاپنیه فقط وگرنه خودرهای بی کیفیت چینی یا قطعات براحتی وارد می شوند و به عنوان خودری فوق استاندارد تر از بنز تایید می شوند!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    پرواضخ هست که اینها لابی خودرسازاست وگرنه بهانه هایی که می اورند:1.مدیریت واردات در صورتی 1.5 درصد مجموع واردات کشور مربوط به خودرسات2.ضوابطو کیفیت یعنی بنز از 405 یا پراید استانداردتر نیست؟3.با تعرفه و عوارض 120% حمایت نمی شود از خودرسازااتون
  • بدون نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    بزور تعرفه,لابی,نفوذ وروانداختن به این ان وخوردن به ناحق پول ودسترنج مردم وخون مردم سهم خودتون در صنعت به رخ می کشین!؟پراید وپژوسازا!!بی تفاوت!بااین بنجل سازیاواینکه ماشین هاتون لیاقت این قیمت ها رو نداره علاو بر لیاقت بنزین 700 تومنی رو نداره اگه این تعرفه ها نبود بازم همین سهم رو داشتین با این محصولات از رده خارج و مردم ناراضی؟؟مسلما نه
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    بار یک عمر بی کیفیت سازی و عدم پیشرفت نباید بزور تعرفه با شعار های ولی ظلم به مصرف کننده ایرانی نباید بروی دوش مردم باشدد المان این طور به اینجا از صنعت دنیا رسید؟ژاپن یا کره چند سال حمایت تعرفه ای شدند؟کافی است نوبت هم که شده نوبت مصرف کننده است 30 ساله همیشه یه بحانه ای بوده چه بحران چه غیر بحران همیشه بهان بوده همیشم همین محصولات از رده خارج بوده برادرا بسه دیگه 74 میلیون جمعیته یه کشور در تنگنا باشن برای اینها که یک ذهر دلشون به حال ملت نسوخته؟شعار وبهانه بسه تعرفه ها رو به حداقل برسنید
  • محمد IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    كارخانه هاي خودرو ساز در دنيا به فكر اسايش و امنيت مصرف كننده هستند كارخانه هاي داخلي به فكر سود در ايران در ضمينه خودرو حقوق مصرف كننده پايمال شده است تا كي بايد ديد مردم دنيا با 14000 دلار ماشيني مثل النترا سوارن تو ايران پژو 405 چرا مردم بايد با جانشون تاوان به ذور سرپا نگه داشتن صنعت عقب افتاده صرفا مونتاژ كار كارخانه جات داخلي رو بدن؟
  • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    واقعا بحص خودرو در ايران حال تكراري شده ازطرفي مردم از محصولات داخلي ناراضي هستن از طرف ديگه خودرو سازان با تغيير چراغ و موتور تغيير تودوزي ميخوان محصولاتشون رو بروز نشون بدن شما ببينين سوناتا تو 3 سال چقدر تغيير كرد ولي سايپا از يه پرايد فقط با تغيير چراغ 4مدل ماشين درست كرد ايا اين كارا ميتونه جاي خودرو هاي با كيفيت و ارزان خارجي رو بگيره؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    واقعا حق ملت ايران اينه؟ به دليل انحصار بازار خودرو بيان پرايد رو كه حتا گاري هم حسابش نميكنن او نم با اين قيمت به ناچار بخرن برا دل خوش كردن خودشون 4 تا رينگ زيرش بندازن كه مثلا اسپرته بعدا به دليل نا امن بودنش با اون از بين برن اخه تا كي بايداين رويه توليد ادامه پيدا كنه؟اين همه حمايت يك طرفه به چه قيمت
  • بدون نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
    0 0
    واردات خودرو با تعرفه هاي بالا چه ارزشي داره كه فقط يك قشر خاص ميتونن از خودروهاي وارداتي استفاده كنن و از طرفي همين تعرفه بالا باعث شده خودر سازان خيالشون از بابت فروش محصولات قديمي و بي كيفيت راحت باشه و پيشرفت قابل توجهي نداشته باشن بازي كردن با الفاظ و شعار رو پيشرفت نمي گن

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین