دستگاه نوشیدنی ساز خود را چطور تعمیر کنیم؟

دستگاه های نوشیدنی ساز گرم از وسایل بسیار پرکاربرد در آشپزخانه هستند . این دستگاه ها می­توانند در سریع­ترین زمان ممکن تنها با فشردن یک دکمه  یک لیوان نوشیدنی گرم را برایتان فراهم کنند. اما این وسایل هم درست مانند تمامی دستگاه های برقی دیگر، ممکن است دچار ایراد و اشکال شده و عملکرد سابق خود را نداشته باشند. در چنین شرایطی باید چکار کرد؟ آیا تعمیر این دستگاه ها امکان پذیر می باشد؟

پاسخ سریع این سوال، بله است! اگر دستگاه نوشیدنی ساز شما نیاز به تعمیر پیچیده و مشکلی نداشته باشد، شما به راحتی می توانید با خواندن این مطلب، به تعمیر دستگاه خود در منزل  بپردازید.

تعمیر چای ساز

تعمیر چای ساز

اجزای اصلی چای ساز را سه قسمت سینی ، کتری و قوری تشکیل می دهند. سینی همانطور که از نامش پیداست، زیر دستگاه قرار گرفته و کتری و قوری را روی خود جای می دهد. کتری نیز دارای المنتی می باشد که قادر است آب را به سرعت به دمای جوش برساند. اغلب قوری های استفاده شده در چای سازها، جنس شیشه ای دارند و در آنها از المنت استفاده نمی شود. بلکه منبع گرمای آنها، صفحه ای است که روی آن قرار می گیرند.

مشکلات برای تعمیر چایساز  را می توان به ترتیب زیر بیان کرد:

· چراغ نشانگر کتری روشن می شود، اما آب داخل آن هنوز سرد می باشد.

در این صورت امکان قطع بودن المنت و یا قطع شدن سیم از پایه المنت وجود دارد.

· کتری پیش از رسیدن آب به نقطه جوش خاموش می شود.

در چنین شرایطی می توان گفت احتمالا صفحه حساس سنسور که روی مجموعه کنترل دمای کتری سوار است، حساسیت خود را از دست داده است.

· چای ساز روشن نمی شود.

این ایراد را می توان به سادگی برطرف کرد. از برق دار بودن پریز و سالم بودن دوشاخه یا سیم رابط اطمینان حاصل کنید.

تعمیر قهوه ساز

نمایندگی تعمیر قهوه ساز

با این که نوشیدنی سنتی کشور ما، قهوه نیست اما امروزه افراد بسیاری از این نوشیدنی استفاده می­کنند. تهیه انواع قهوه به صورت دستی کاری سخت است که فوت و فن های بسیاری دارد، اما با استفاده از دستگاه های قهوه ساز می توان بدون دردسرهای زیاد، از نوشیدن قهوه لذت برد. به طور کلی دستگاه های قهوه ساز، با رساندن بخار آب به پودر قهوه، این نوشیدنی را آماده می کنند. در ادامه به آموزش تعمیر قهوه ساز خواهیم پرداخت.

 مشکلات قهوه ساز توانیم اینگونه اشاره کنیم:

· قهوه ساز آب را گرم نمی کند

در این صورت ابتدا باید از برق دار بودن پریز مطمئن شوید. اگر پریز به دستگاه برق رسانی می کند، به دنبال ایراد در سیم رابط یا دوشاخه دستگاه باشید. اگر موارد مذکور سالم و بی ایراد بودند، به سراغ المنت دستگاه بروید. البته معمولا در صورتی که المنت دستگاه دچار سوختگی شده باشد، باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

· تلخ بودن بیش از اندازه قهوه

در این صورت، الزاما نمی توان گفت که ایراد از دستگاه قهوه ساز می باشد. شاید پودر قهوه زیادی که در ظرف ریخته اید این مشکل را به وجود آورده است. همچنین در صورت بروز این مشکل، بهتر است اجزای مختلف قهوه ساز را تمیز کنید چرا که رسوبات مانده در دستگاه می توانند مزه تلخ به قهوه بدهند.

· رقیق بودن قهوه

در صورتی که با قهوه رقیق رو به رو می شوید، دستگاه ایرادی نداشته و شما از آب گرم استفاده کرده اید. آبی که در دستگاه قهوه ساز می ریزید باید سرد باشد تا این مشکل برطرف شود. به علاوه، بهتر است از پودر قهوه بیشتری استفاده کنید تا دچار این مشکل نشوید.

تعمیر اسپرسوساز

نمایندگی تعمیر اسپرسو ساز

اسپرسو نوعی قهوه است که درصد کافئین بالایی داشته و با بخار دادن به پودر قهوه اسپرسو به دست می آید. دستگاه اسپرسوساز از پیچیدگی بیشتری نسبت به قهوه ساز و چای ساز برخوردار است که همین موضوع نیز تعمیر خانگی آن را کمی سخت می کند. در ادامه به ذکر نکاتی می پردازیم که در نظر گرفتن آنها می تواند به تعمیر اسپرسوساز کمک کند.

مشکلات متداول اسپرسوساز:

· گرم نشدن دستگاه

· جوشیدن قهوه درون دستگاه

· خراب شدن ترموستات

· سرد شدن قهوه پس از دم کشیدن

همانطور که ذکر شد تعمیر اسپرسوساز به افراد متخصص نیاز دارد. ولی به طور کلی با تمیز نگه داشتن دستگاه می توانید از وقوع بسیاری از این مشکلات جلوگیری کنید. پیشنهاد می شود به طور روزانه سبد فیلتر دستگاه را با آب داغ بشویید. می توانید از مواد شوینده نیز استفاده کنید. پس از سبد فیلتر، نوبت به تمیز کردن گروپ هد دستگاه می رسد. گروپ هد یا سر گروپ بخشی از دستگاه است که برای گرفتن عصاره قهوه به کار برده می شود. سپس نازل بخار آب دستگاه را تمیز کنید تا از رسوب موادی مانند شیر و رسوبات آب جلوگیری شود.

اگر با رعایت و انجام موارد بالا مشکل دستگاه اسپرسوساز شما حل نشد، می توانید از آی.پی امداد مراکز تعمیر تخصصی دستگاه‌­های نوشیدنی  برای تعمیر دستگاه خود کمک بگیرید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312732