جزئیات تازه درباره طول مناطق امن در شمال سوریه

ایسنا نوشت: منابع نظامی ترکیه اعلام کردند که طول منطقه امن در شمال سوریه در مرحله نخست به ۱۲۰ کیلومتر می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، منابع نظامی ترکیه اعلام کردند: آتش بس در شمال شرق سوریه فردا سه‌شنبه ساعت ۱۹:۰۰ به وقت گرینویچ پایان می‌یابد.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند: طول منطقه امن در شمال سوریه در مرحله نخست به ۱۲۰ کیلومتر می‌رسد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ترکیه از خنثی شدن ۷۶۵ تروریست، آزادسازی ۱۱۱ منطقه مسکونی و سیطره بر ۱۵۰۰ کیلومتر مربع در  چارچوب عملیات نظامی "چشمه صلح" در شمال سوریه خبر داد.

ترکیه از اصطلاح "خنثی شدن" در اشاره به کشته، زخمی شدن یا بازداشت نیروهای کرد استفاده می‌کند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد: به موجب توافق ترکیه و آمریکا، آنکارا از نزدیک خروج تروریست‌ها از این منطقه را طی ۱۲۰ ساعت دنبال می‌کند و تاکنون ۱۲۰ خودروی زرهی از منطقه امن سوریه خارج شده‌اند.

اخیرا آنکارا و واشنگتن به توافقی برای تعلیق عملیات "چشمه صلح" دست یافتند که براساس آن منطقه امن در شمال سوریه باید تحت سیطره ارتش ترکیه باشد و کردها نیز از آنجا عقب‌نشینی کنند.

ترکیه از نهم اکتبر عملیاتی برون مرزی علیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) در شمال شرق سوریه آغاز کرده و پیش از آن نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیروهای خود را از دو پایگاه در آن منطقه خارج کرد که با انتقادهای بین‌المللی گسترده‌ای روبرو شد.

عملیات ترکیه این نگرانی را به وجود آورده است که شبه‌نظامیان داعشی از زندان‌های تحت کنترل کردها در شمال سوریه فرار کرده و دوباره خودشان را سازماندهی کنند. اما آنکارا این نگرانی‌ها را "بی‌اساس" می‌داند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =