خداحافظی آگهی‌های بازرگانی با شبکه کودک

ایرنا نوشت: بالاخره بعد از مدت‌ها تلاش و پیگیری مخاطبان و همت مدیر شبکه پویا، با دستور مرتضی میرباقری معاونت سیما، قرار است از فردا اول آبان پخش آگهی بازرگانی در شبکه پویا ممنوع شود.

محمد سرشار، مدیر شبکه پویا اعلام کرد که از فردا اول آبان ماه هیچ‌گونه آگهی بازرگانی در شبکه پویا پخش نخواهد شد. سرشار در باره این اتفاق در صفحه شخصی خود نوشت: از فردا یکم آبان ۹۸، شبکه کودک یک گام بلند دیگر را برای بهتر شدن و نزدیکتر شدن به الگوی رسانه_مربی برمی‌دارد؛ شبکه کودک بدون تبلیغات بازرگانی.

آگهی‌های بازرگانی نقش مهمی در تأمین بودجه صداوسیما دارند و در ماه‌های اخیر شدت و حجم گسترده این تبلیغات به نحوی اعصاب مخاطبان را به هم ریخته است. از قرار معلوم نحوه قرارداد صداوسیما با مؤسسات و شرکت‌های بازرگانی به نحوی است که رسانه ملی در سود فروش شریک خواهد بود و به همین دلیل است که با حجم غیرعادی از تبلیغ یک یا چند شرکت و مؤسسه کنکور روبرو هستیم. اما بدترین بخش ماجرا به پخش آگهی‌های بازرگانی بی‌ربط و باربط از شبکه پویا که مخصوص کودکان است برمی‌گردد. آگهی‌هایی که به نوعی خنثی‌کننده محتوای مفید این شبکه بودند و ذهن کودکان معصوم را آماج حمله‌های تبلیغی قرار می‌دادند و آثار تخریبی تربیتی داشتند.

۲۴۱۲۴۱
 

کد خبر 1313083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی US ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام. به عنوان کسی که خودم در یک شرکت تبلیغاتی کار می کنم و از راه ساختن تبلیغات تلویزیونی امرار معاش می کنم از این اتفاق بسیار خوشحالم و آرزو می کنم این ممنوعیت برای پخش آگهی در شبکه پویا همیشگی باشد. من خودم فرزند 3 ساله دارم و از تاثیر تبلیغات روی کودکان به خوبی آگاهم. از تلاش دوستان پیگیر این موضوع صمیمانه تشکر می کنم.خدا قوت