پول از دست خودروسازان خارج شد و به دست دلالان رسید / خودروسازان زیر قیمت تمام شده می‌فروشند

مشاور انجمن خودروسازان گفت: وقتی خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه ساز دارند، یعنی این پول از خودروسازان به دست دلالان رفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داوود میرخانی‌رشتی اظهار داشت: در دولت احمدی نژاد سیستم قیمت‌گذاری حذف و به سازمان حمایت واگذار شد و در آنجا زیر قیمت، قیمت‌ها تعیین شود.

وی افزود: این قدر زیان خودروسازان افزایش یافت که کار به رییس‌جمهور رسید و قرار شد تسهیلات بانکی در اختیار خودروسازان قرار گیرد و قیمت‌ها در حاشیه بازار تعیین شود.

مشاور انجمن خودروسازان تصریح کرد: دو ماه نگذشته بود که احمدی‌نژاد آمد پشت تریبون گفت پراید کیلویی چند و طوفان به پا کرد.

میرخانی‌رشتی با بیان این که آمار سازمان بهره‌وری نشان می‌دهد که بهره‌وری در ایران در حد صفر بوده است، عنوان کرد: وقتی یک خودروسازان مازاد نیروی انسانی دارد و نمی‌تواند تعدیل نیرو کند، چطور می‌تواند بهره‌وری داشته باشد.

وی با اشاره به تحریم‌ها و محدودیت‌های بین المللی، تصریح کرد: با توجه به این مسایل که سودی برای خودروساز و قطعه‌ساز نمی‌ماند که این سود را در جهت ارتقای کیفیت کند، زیان می‌بیند و دچار زیان انباشته می‌شود.

مشاور انجمن خودروسازان متذکر شد: وقتی خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه ساز دارند، یعنی این پول از خودروسازان به دست دلالان رفته است.

مشاور انجمن خودروسازان متذکر شد: با این شیوه قیمت گذاری همچنان خودروسازی اداره می‌شود و کجای دنیا را می‌شود پیدا کرد که زیر قیمت تمام شده، فروش داشته باشد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متین IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    13 0
    دست شما درد نکنه واقعاااا خودرو زیر قیمت تولید میدین دست مردم آخه ما چطوری میتونیم محبتهای شما رو جبران کنیم