«هزار دستان»، ماندگارترین تیتراژ سریال‌های تلویزیون

کاربران خبرآنلاین موسیقی تیتراژ سریال تلویزیونی «هزار دستان» ساخته علی حاتمی را که آهنگسازی‌اش برعهده مرتضی حنانه بود، به عنوان ماندگارترین تیتراژ سریال‌های چند دهه اخیر انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سریال‌های تلویزیونی چند دهه گذشته عکس این روزها ترانه و آهنگ تیتراژهای‌شان در بین مخاطبان محبوب و ماندگار شد، از «روزگار جوانی» و «پس از باران» تا «مدار صفر درجه» و «لیسانسه‌ها».

به همین مناسبت خبرآنلاین در نظرخواهی از کاربران خود خواست تا ماندگارترین تیتراژ سریال‌های تلویزیونی را از نظر ترانه و موسیقی انتخاب کنند که در نهایت مجموع ۱۴۴ رای به ثبت رسید که براساس آن موسیقی تیتراژ سریال «هزار دستان» ساخته علی حاتمی با آهنگسازی مرتضی حنانه توانست بیشترین رای را به خود اختصاص دهد. آن چه این نتیجه را ویژه می‌کند، برگزیده شدن تیتراژی بدون کلام است که تنها از موسیقی ویژه و فاخری بهره برده که هنوز پس از گذشت چندین سال در ذهن مخاطبان به یادگار مانده است آن هم در این دوره و زمانه که تیتراژهای متعددی با ترانه‌های متنوع از تلویزیون پخش شده‌اند.

در جایگاه دوم این نتیجه، موسیقی و ترانه تیتراژ سریال «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی با صدای علیرضا قربانی، ترانه افشین یداللهی و آهنگسازی فردین خلعتبری قرار گرفت و پس از آن سریال «امام علی» اثر داوود میرباقری قرار دارد که فرهاد فخرالدینی آهنگسازی‌اش را برعهده داشت.

موسیقی تیتراژ سریال‌های «مدار صفر درجه» با صدای علیرضا قربانی، «ارمغان تاریکی» با صدای محمد اصفهانی و «سربداران» با آرای مساوی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند و سپس «ولایت عشق» با صدای محمد اصفهانی و «میوه ممنوعه» با صدای احسان خواجه امیری توانستند نظر چند تن از مخاطبان را به خود اختصاص دهند.

جمع بندی آرای مخاطبان حکایت از آن دارد که محمد اصفهانی و علیرضا قربانی با تیتراژهایی که خوانده‌اند توانستند نظر مخاطبان را به خود جلب کرده و آثاری ماندگار را در ذهن‌شان به یادگار بگذارند.

۲۵۸۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    4 0
    خدا مرحوم حنانه را قرین رحمت خودش کند
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
      1 0
      درسته که موسیقی استاد حنانه بی‌نظیر هست ولی نمیشه از تصاویر این تیتراژ هم گذشت که خطاطی رضا خوشنویس، شلیک گلوله و الباقی داستان
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    6 1
    "روح علی حاتمی شاد " سریال هزاردستان از هر نظر ماندگارترین و بهترین اثر سینما و تلویزیون ایران است.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    1 0
    کاش تلویزیون این سریالو بجای امثال ستایش بازپخش می کرد.