تخصیص اعتبار لازم برای طرح توسعه باغات در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: اولویت تخصیص اعتبارات با افرادی است که خلاقیت و شرایط ویژه را دراین زمینه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد جعفری در جلسه توسعه باغات اظهار داشت: اولویت تخصیص اعتبارات با افرادی است که خلاقیت و شرایط ویژه را دراین زمینه داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: اولویت بندی در اجرای این پروژه ضروری می باشد و به ازای هر هکتار ۴ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص طرح توسعه باغات در استان افزود: ۴۳۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد آزاد به باغات مثمر تبدیل خواهد شد.

جعفری بیان کرد: برای پیشبرد پروژه تا اکنون ۸۳ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام پروژه به تسهیلات بیشتر دیگری نیاز داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: ایجاد ارتباط بیشتر با کشاورزان وبهره برداران و دادن اطمینان و همراه کردن مردم دراین زمینه ما را در پیشبرد و توسعه وتولید باغات یاری می رساند.

وی با تاکید بر اینکه زمان پیش بینی شده برای غرس نهال تا اواخر آبان ماه است تصریح کرد: باید اعتبارات لازم برای خرید نهال و چاله کنی تامین شود تا غرس نهال در زمان مناسب صورت بگیرد.

جعفری با بیان اینکه یک هزار هکتار از اراضی پایاب سد آزاد آماده غرس نهال است افزود: در سال جاری عملیات غرس نهال در سطح ۵۰۰ هکتار از اراضی  این پروژه انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تاکید کرد: در حال حاظر ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی در این چهار هزارو ۳۰۰ هکتار داریم و سالانه حدود ۲۸ میلیون مترمکعب آب برای این باغات مصرف خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =